پژمانبلاگ
سه‌شنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۶
سفر به سرزمین "مغرب"

پیش سفرنامه

مدت زیادی است که به فکر سفر به مراکش بوده ام، مصر و مراکش همیشه دو کشوری بوده اند که دیدنشان برایم هیجان انگیز بوده. به خاطر نبود رابطه بین ایران و مصر گرفتن ویزای توریستی مصر برای ایرانیان، در حال حاضر تقریباً غیر ممکن است. پس پیش به سوی مراکش!

سفارت مراکش در امارات، خانه ای ویلایی و قدیمی در شهر ابوظبی است که در و دیوارش چوبی است و بوی نم می دهد، هیچ دفتری هم در دوبی ندارد، به همین خاطر برای گرفتن ویزا مجبور به رفتن به ابوظبی شدیم. بعد از اینکه چندین بار تلفنی سعی داشتم مدارک لازم برای دریافت ویزا را بپرسم و هر بار جوابی نگرفتم، هر چه به فکرم می رسید برداشتم و به ابوظبی رفتم و تازه آنجا گفتند که فلان مدرکتان باید مهر فلان وزارتخانه را داشته باشد ( چیزی که برای ویزای شنگن هم لازم نیست )!! این باعث شد یک هفته ای سرم گرم تهیه این تائیدیه باشد و بعد از اینکه دو بار به ابوظبی رفتم، ویزای مراکش که مهری است به زبان فرانسوی و عربی روی پاسپورتمان فرود آمد.

امارات، اتحاد و رویال ماروک سه شرکت هواپیمایی هستند که از دوبی به مراکش پرواز مستقیم دارند و مقصد هر سه هم کازابلانکا است. در زمانی که قیمتها را چک می کردم ( حدود 3 ماه پیش ) قیمت امارات از همه مناسب تر بود و از بخت خوش ما، تخفیف مناسبی هم شامل حالم شد که بسیار چسبید و هر بلیط را حدود سیصد هزار تومان ارزانتر خریدیم، قیمت معمولی پرواز رفت و برگشت دوبی کازابلانکا با پرواز امارات 3000 درهم است که می شود حدود 770000 تومان.

از چهارماه پیش مشغول برنامه ریزی و مطالعه برای این سفر هستم از همان موقع هم تمام هتلها را رزرو کرده ام. مدت برنامه ریزی شده این سفر هشت روز و دیدن سه شهر از شهرهای مراکش است که جزئیات هر کدام را پس از ورود به آن شهر خواهم نوشت.

یکروز مانده به سال 1387 شمسی سفرمان را به مراکش آغاز می کنیم و زمان تحویل سال در هتلی در کازابلانکا خواهیم بود که بعید است حتی یک ایرانی هم آنجا باشد... البته از ایرانیها هیچ چیز بعید نیست، یکدفعه دیدی صاحب هتل ایرانی بود!!


از آنجاییکه نمی دانم وضعیت اینترنت در مراکش چگونه خواهد بود ممکن است در نوشته ها تاخیر بیافتد ولی قصد دارم تا آنجا که می توانم نوشته ها را به روز بنویسم.

سال نو بر همه تان مبارک.

برچسب‌ها: ,

4 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سفر به خیر.سال نو مبارک

Anonymous ناشناس said...
Duste aziz salam va aidee shoma mobarak. dar hekayate irani budane hekayati barayetan beguyam.( salhast ke web. mikhanam wali ta be hal faghat 4 bar nazar gofteham ke 1 barash barayee khode shoma budeh).anyway, ba hamsaram sakene yeki az keshwarhayee center Europe hastam.dear hausband bana be eghtezayee shoghl daem dar hale mamooriyat be keshwarhayee europe ast.bari be amsterdam mirawad wa be yek WC dar yek namyeshgah mirawad.chon wc mardaneh barayee shomareh 1 besurate istadeh wa chand ta pishe ham wujud darand, hamsar jan zemne ghazayee hajat (sorry), yek sedayee nahanjar ham tolid mikonad, yek dafeh baghal miguyadd:khayrre sare nanehat!!!! hamsar jan chizi nemiguyad faghat baad az ejrayee marasem pishe oou mirawad wa miguyad:dadash naneh ma 3 sale pish omrash ra be shoma dad, kari be oou nadashteh .bash .begzar rahat bekhabad.wa tarafe bichareh ra darmandeh wa haj o waj migozarad wa birun miayad.

Blogger عمو اروند said...
جالب بود.

Anonymous ناشناس said...
با تشکر از اطلاعاتی که گذاشتید لطفا اگر امکان داره مدارک مورد نیاز سفارت مراکش را بفرماییید