پژمانبلاگ
شنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۶
کارامل با طعم لبنانی
فیلم " کارامل " فیلم متفاوتی از سینمای لبنان است به کارگردانی یک زن و با داستانی کاملاً زنانه. داستان با محوریت یک آرایشگاه زنانه پیش می رود و طی فیلم گوشه ای از زندگی و مشکلات چند زن که در همسایگی هم زندگی می کنند را می بینیم. این فیلم اولین فیلم بلند کارگردان زن لبنانی " نادین لبکی " است که خودش هم در فیلم نقش اول را بازی می کند. فیلم در جشنواره های کن و تورنتو به نمایش در آمده و از طرف کشور لبنان برای اسکار بهترین فیلم خارجی به آکادمی اسکار معرفی شده.به عنوان فیلم اول یک کارگردان فیلم خوبی است ،احتمالاً برای آنهایی که فیلمهای متفاوت سینمای عرب برایشان جالب است، یا آنها که می خواهند رنگ و بویی از زندگی زنانه لبنان– که شباهتهایی هم با زندگی زنانه ایران دارد – را ببینند، جالب خواهد بود.
من دیر این فیلم را کشف کردم و این روزها، روزهای آخر نمایشش در سینماهای امارات است ولی هنوز سینه استار امارات مال و گراند سینمای ابن بطوطه در سانس های محدودی نمایشش می دهند، اگر دوبی هستید و وقت دارید از دیدنش پشیمان نمی شوید.

فیلم "تقاطع" ساخته ابوالحسن داودی را دیدم. نیم ساعت اول فیلم و معرفی ها خیلی خوب و روانند ولی همه نتیجه گیری ها شتابانه صورت گرفته. با زبان موسیقایی ، ریتم فیلم را دوست داشتم ولی کاش ملودی بهتری داشت.

یک جفت کفش نادر داشتم که هشت نه سالی بود که برایم صمیمانه کار می کرد، چند وقت پیش کف جفتش با هم ترک خورد و راهی سطل آشغالشان کردم. گذاشتمشان روی درب شوت زباله ساختمان، جفتشان کردم، نیم نگاهی بهشان انداختم، کمی خاطره مرور کردم و... درب شوت را بستم.

برچسب‌ها: ,

2 Comments:
Blogger Baroon said...
از نادين لبکی خوشم مياد چون علاوه بر زيبايی زن باهوشيه . یکی از عوامل معروف شدن نانسی عجرم شد به خاطر کارگردانی خیلی خوبی که برای فیدیو کیلیپهاش کرد و خیلی سال پیش میگفت که رویاش ساختن فیلمه اما چون امکاناتش در لبنان نیست فعلا سعی میکنه این عشق رو با ساختن فیدیو کیلیپ ارضا کنه . و اونقدر در اينکار موفق بود که شرکت کوکا کولا تبليغی هم با حضور نادين لبکی ساخت .

Anonymous ناشناس said...
بارون جان ممنون از اطلاعاتت درباره نادین لبکی. من اینها رو نمی دونستم