پژمانبلاگ
دوشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۸۶
Tehran 4
در این سفرم به تهران، به نظرم قیمت بعضی چیزها با دوبی تقریباً یکی شده، یعنی آنقدر گران شده که تقریباً هم قیمت دوبی است. از آن جمله یکی آژانس ها بودند که قیمتهایشان تقریباً برابر با تاکسی های اینجاست که عموماً دربست می برند. مورد دیگر هم رستورانها بودند که قیمتشان در مقایسه با کیفیت و مقدار غذا چیزی نمانده به دوبی برسد. با این رشد تورمی که ایران دارد فکر کنم بار بعدی که به ایران بروم بعضی قیمتها از دوبی گرانتر باشند.
این را بگویم که این برداشت من شاید به خاطر کوتاه بودن اقامتم اشتباه باشد ولی در اینکه میزان تورم از یکسال و نیم گذشته فراتر از حد انتظارم بود اشتباه نمی کنم. ویزیت دکتر متخصص 9000 تومان که یکسال و نیم پیش 6000 تومان بود. قیمت تاکسی ها هم یک و نیم و در بعضی مسیرها دوبرابر شده بود.

در این سفر جاهایی که غذای غیر خانگی خوردم اینها بودند:

"کافه نادری" : شاتو بریانش همان کیفیت قبل را دارد ولی قیمتش دو هزار تومان گرانتر شده بود و البته که چسبید.

"برگر ذغالی" : همچنان به نظرم از همبرگرهای فست فودی مثل مک دونالد و برگر کینگ بهتر است ولی برگرهای بهتر از آن در دوبی خورده ام که فست فودی نیستند.

"یک" یا همان فری کثیف که همچنان روند گذشته را حفظ کرده و ساندویچ هایش عجیب می چسبد البته یکی از دلایلی که می چسبد این است که از آن مکانهای خاطره ساز است ولی هنوز هم کیفیتش خوب است.

یک کبابی در اکباتان که غذایش را در خانه خوردم و اسمش یادم نیست ولی به خاطر اینکه در دوبی کباب خوب پیدا نمی شود به نظرم خیلی خوشمزه آمد، الان نمی توانم با کبابی های دیگر تهران مقایسه اش کنم چون خیلی وقت است که در تهران کباب نخوردم ولی می گفتند که یکی از بهترین هاست.

در این اقامت همین چهار بار غذای بیرون خوردم. برنامه داشتم که رستوران شرف الاسلامی در بازار هم بروم که به دلیل بسته بودن بازار در روزهایی که ایران بودم مهیا نشد.

نکته یک: الان که اینها را نوشتم بد جوری بزاق دهانم ترشح شد.
نکته دو: یک وقت شک نکنید که من شکمو هستم! این بخش سفرنامه همیشه از مهمترین بخش هاست.
پی نوشت: اسم کبابی در اکباتان کبابی اکبری است.

برچسب‌ها:

6 Comments:
Anonymous ناشناس said...
به نظر من هم خاطره اهميت زيادي در طعم غذا دارد
لطفا از گراني هم ننويسيد من اعصابم خراب ميشود

Anonymous ناشناس said...
از اینها که گفتید من فقط غذای "شرف الاسلامی" بازار رو قبلا تست کرده ام که محشر بوده و هست.
اگر سر به رستوران "بی بی" که مثلا یک رستوران لبنانی هستش و غذاهاش قیمتهای خدا تومن داره میزدید شاید از دیدن اینکه یه ملاقه حمص 2000 تومن قیمت داره کلی متعجب میشدید!!

Blogger Arezou said...
من دچار نکته ۱ شدم مخصوصا کباب بازار و برگر ذغالی ظفر که هیچ برگری به پاش نمی رسه

Anonymous ناشناس said...
mersi az site souq.com..........nemidoonam kabab restarant tehran tooye pshte day to day ro emtehan kardi ya na...taze va khoshmazas.man ke esahan hamchin kababi nadiam shayadtehran behtaresh bashe..........

Anonymous ناشناس said...
به مامان فرین
کبابی تهران را در دوبی امتحان کرده ام و انصافاً بهترین کبابی که در دوبی خورده ام همین جا بوده ولی به خاطر تفاوت گوشتی که در ایران استفاده می شود کباب های مرغوب ایران کاملاً یک سر و گردن از کبابهای مرغوب اینجا بالاتر هستند این کبابی که اینبار در تهران خوردم را چند سالی بود نخورده بودم

Anonymous ناشناس said...
Be nazar man berger zoghali ye joraie to zehne man az ghadim khaterate bishtari dareh , ye joraie khateratesh kheili ghadimi tareh , vaghti ke zemestona vared ye faza kochik mishi , va garma ojagh ba sholehaie ke ba hava mireh to ro har lahzeh aroom tar mikoneh ... ya moghehaie ke to havayeh behtareh to khiabon zafar mishe ye ghadami ham zad ... Nemidonam nesbat be jahayeh digeh khob hanoz hamon hesseh ghadimi ro be man mideh , ye chize jaleb ham dar tehran ineh ke in roza barayeh mahe esmesho nabar fooroshe mavad ghazaie , ash , halim ,adasi , va in jor chiza be haddi dar sathe shahr zead shodeh ke manam daram be fekresh miyoftam Ye dakke ashi o adasi amoo Black hat bezanam !
sharaf-l-eslami ! ham ye shobeh zireh pole mirdamad zade (zire pol khoroji modarese shomal) ke albate ghaza khordan to bazr baz ye chize digast !