پژمانبلاگ
پنجشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۶
Lady in the water
بعضی کارگردانها هستند که تحت یک شرایط خاصی در یک دوره زمانی که به وجود آمده از عوامل زیادی است، یکی از فیلمهایشان از دستشان در می رود و خوب می شود و همان فیلم برایشان معیار می شود و از آن به بعد سعی میکنند موفقیت آن را تکرار کنند ولی چون قالب فکری شان از چیزی که خودشان انتظار دارند محدودتر است، دیگر آن موفقیت تکرار نمی شود. اینطور کارگردانها را نباید با نامشان شناخت بلکه باید همان چند فیلم خوبی که احتمالاً در تمام زندگی شان می سازند را به خاطر سپرد و مستقل، از آنها لذت برد. یعنی مثلاً اشتباه است که نایت شیامالان که فیلم " حس ششم " را ساخته را به خاطر بسپاریم و انتظار داشته باشیم از آن به بعد هر چه می سازد خوب باشد، در حالیکه بعضی کارگردانها اصلاً مهم نیست چه می سازند، همان که سلیقه شان را در یک فیلم دخالت می دهند، فیلم دیدنی می شود.
" بانویی در آب " به کارگردانی نایت شیامالان روایت یک افسانه شرقی است که در دنیای امروز اتفاق می افتد ولی آنقدر بد تعریف می شود که سردرگم می شوی که اصلاً ژانر فیلم چیست؟!... ترسناک، فیلم کودکان یا تخیلی؟!... مطمئنم اگر تیم برتون همین داستان را می ساخت چیز دیدنی ای از آب در میامد، هر چند که فضایش تیره تر می شد. ولی این فیلم با این ترکیب کاملاً وقتم را تلف کرد و اکیداً توصیه می کنم اگر دی وی دی اش را هدیه هم گرفتید، نگاه نکنید که مایه عذاب است. یکی از ضعیف ترین و بلاتکلیف ترین فیلم هایی بود که اخیراً دیده بودم.

The Good Shepherd
دومین فیلمی که رابرت دونیرو کارگردانی کرده و با فیلمنامه نویسی اریک راث که فیلمنامه های فارست گامپ، علی و مونیخ را در کارنامه اش دارد.
فیلم، تشکیل سازمان سی آی ای و گوشه هایی از اتفاقات و مشکلات درونش را در قالب مرور زندگی یکی از کارمندان وفادار به سازمان مرور می کند.
با اینکه معمولاً حوصله فیلمهای جاسوسی را ندارم ولی این فیلم آنقدر برایم جذاب بود که بیشتر از دو ساعت و نیم از پای تلویزیون تکان نخورم. فکر می کردم فیلمی به کارگردانی رابرت دونیرو، ضعیف تر از این از آب در بیاید ولی گویا نزدیک چهل سال تجربه بازیگری به اندازه کافی برایش دانش کارگردانی گذاشته که فیلمی دیدنی و کم نقص بسازد.خط داستانی فیلم و فلش بک هایش خیلی خوب نوشته و تدوین شده اند، بازی ها هم همه خوب و روان هستند، حتی آنجلینا جولی که عموماً بد بازی می کند هم قابل تحمل شده. چون فضای فیلم جاسوسی است ، فکر کنم برای آقایان فیلم جالب تری باشد ولی به هر کس که موضوعاتی از این دست حوصله اش را سر نمی برد دیدنش را قویاً توصیه می کنم.

برچسب‌ها:

3 Comments:
Anonymous ناشناس said...
be nazareh man film The Good Shepherd az sakhtare khobi barkhordareh , var dar asl gar che vafadari va makhfi kari va shahrvande khob bodane amricaie ro be binandeh tahmil mikoneh ama bayad dar nazar gereft kar kardan barayeh har sazmnaeh amniyati va secret agent bodan mibayast dar hamchin 4chobi gharar begireh ... gozashtan az yek zendegi mamoli va taghir masir zendegi adamha chize degaie eh ke dar in film be khobi bayan shodeh . rasti man yek haftaie barayeh kar dar safar bodam va faghat be akhare dastane peygirit dar mored in ghaziyeh maghaleh chap shode residam , dar har sorat commente man be onvane shokhi bod va omidvaram delgiri pish nayomadeh bashe , va dar akhar ham khosh halam ke ba ien mozo herfaie barkhod kardi na ehsasi , khosh bashi

Anonymous ناشناس said...
مرسی که اول فیلم مزخرفه رو معرفی کردی :-).
اون روز فکر میکردم که شاید این فیلمی که شما مزخرف پنداشتی ،من دیده باشم و خوشم اومده باشه!
جالب اینکه من هیچکدوم از این فیلمها رو ندیدم.

Anonymous ناشناس said...
بلک هت عزیز
کامنت هایت همه مفید و تاثیر گذار بودند و خیالت راحت باشد هر چه بنویسی به دیده انتقاد سازنده به آن نگاه می کنم و به هیچ وجه دلگیر نخواهم شد
ممنون