پژمانبلاگ
یکشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۸۶
باز هم فرزاد حسنی و یک جنجال
از وقتی سری جدید برنامه کوله پشتی شروع شده، خیلی چنگی به دل نمی زند هر چند که فرزاد حسنی همچنان گستاخانه و هوشمندانه مصاحبه می کند ولی تا قبل از دیشب مهمانی نیامده بود که اینقدر برنامه را جذاب کند.
سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، همان اوایل طرح برخورد با بدحجابی به برنامه شب شیشه ای آمده بود و در یک مصاحبه زنده با رضا رشید پور صحبت کرد، ولی احتیاط بیش از حد رشید پور در آن شب، باعث شد که سردار رادان قدرت کلام را به دست بگیرد و رشید پور، ضعیف و محتاط نظاره گر باشد، هر چند که در آن برنامه هم حرفهایی زده شد.
اما برنامه دیشت فرزاد حسنی با سردار رادان داستان دیگری بود که یادم نمی آید در تلویزیون تا به حال چنین اتفاقی افتاده باشد ، که اگر برنامه ادامه پیدا کند و فرزاد حسنی مجری برنامه بماند، نشان از اتفاق فرخنده ای در صدا سیما می دهد و آن هم کوتاه تر شدن فاصله بین خط قرمز انتقادات رسمی با واقعیات اجتماعی است.

مکالمه دیشب تا اواسط بحث به کمی تعارف و طعنه گذشت که هر دو داشتند یکدیگر را سبک سنگین می کردند، اما آنجا که فرزاد حسنی از سردار پرسید:" شما هم سردار طلایی رو دوست دارین؟ من که شک دارم!!" اصلاً روند صحبت و برخورد سردار رادان عوض شد، نگاهی را در او دیدم و لحنی را شنیدم که تا به حال از هیچ مسئولی ندیده بودم، نگاهی حاکی از نگرانی و گرفتار شدن در موقیعیتی بسیار غیر قابل پیش بینی....داستان از همان جا شروع شد و کفه ترازو به سمت مجری برگشت ، دیگر مثل اینکه سردار بود که می خواست احتیاط کند، این استرس در گفتار و رفتار ادامه داشت تا جایی که مجری بعد از جمله ای از سردار پرسید:" اجازه میدید من عرض کنم؟" و سردار گفت "عرض کنید" !!! مجری هم همین را گرفت و با تذکری زیرکانه گفت:" اینجور مواقع می گن بفرمایید"!!!
مطمئناً فرزاد حسنی پشتوانه رابطه ای بسیار قوی دارد که اینگونه با گستاخی هر چه می خواهد می گوید و بعد هم با قدرت می گوید :" آدم شما رو ببینه و نترسه؟" و در چند جمله بعد " من فکر بیرون رفتن از اینجا رو هم می کنم " و از توی دوربین با ریاست شبکه سه آقای پورمحمدی حرف می زند و می گوید اگر برنامه را رصد می کنید امشب چند دقیقه وقت اضافه تر به ما بدهید و در کمتر از سی ثانیه، کنداکتور پخش جابه جا می شود و ده دقیقه وقت اضافه داده می شود.
البته هنوز نمی دانم فرزاد حسنی چگونه استرس شوکی را که موقع سوال " شما فیلم کتک خوردن دختر مردم رو تو خیابون توسط مامورین انتظامی دیدین؟ " کنترل کرد، چون من بیننده هم استرس گرفتم، سردار کمی مِن مِن کرد و مجری با تاکید بیشتر گفت: دیدین یا ندیدین؟ سردار هم گفت نه... و مجری با اشاره به پشت صحنه ادامه داد، بچه ها یادتون باشه براشون بذاریم.
برنامه دیشب قرار است امشب هم ادامه داشته باشد و تمرکز بحث را روی اراذل و اوباش بگذارند ولی احتمالاً ترکه هایی از برنامه دیشب، امشب به طرفین برخورد خواهد کرد.
با تمام انتقاداتی که به صدا و سیما و سیاستش و برنامه هایش دارم، باز هم می گویم که این برنامه های زنده که گاهی حرفهای غیرقابل کنترلی در آن زده می شود و از خطوطی عبور می کنند، مثبت هستند چون برای عبور از هر مرحله، یک سری " اولین ها " لازم اند و چنین برنامه هایی جای این " اولین " هاست.
پی نوشت:
در برنامه دوم، فرزاد حسنی آگاهانه خیلی نرمتر صحبت کرد و گوشه کنایه هایی را هم از سردار دریافت کرد و جواب نداد از جمله اینکه سردار رادان گفت: " مامورین نیروی انتظامی صبرشون زیاده ، یک نمونه از صبر زیادشون رو هم شما دیشب در برنامه ای که داشتیم دیدید ". از طرفی بحث روی اراذل و اوباش متمرکز شد که نظر مجری موافق برخورد نیروی انتظامی بود و سردار رادان با آرامش و وقت کافی درباره جزئیات طرح توضیح داد، تنها نقدی که رسماً مطرح شد، انداختن آفتابه به گردن متهمان و گرداندان آنها در محله شان بود که در این زمینه سردار رادان هم انتقاد را پذیرفت و گفت که با مامورینی که این کار را کرده اند برخورد انضباطی شده.
در ضمن اعلام شد که مهمان فردا شب ( اول مرداد)، دادستان سعید مرتضوی است.

برچسب‌ها:

5 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سلام
برنامه این است که لنگ سردار را بگیرند بندازند بیرون!اینجوری شروع میکنند وگرنه یک مجری اینقدر از خودش جربزه ندارد
تنها نظری که در مورد تحلیل شما دارم این است که هوای امارات گرم است و شما تحلیل غلط نوشته ایددر ایران اصلا از این خبر ها نیست

Blogger Arezou said...
البته جناب پژمان ، به نظر می رسه صدا وسیما همچی بی هدف و برنامه هم ، دل مردمو برای انتخابات بعدی نمی تونه بدست بیاره، اینطوریه که فرزاد حسنی ، حمایت میشه و وقت اضافه هم می گیره

Anonymous ناشناس said...
جالب بود. همیشه دم انتخابات یک همچین آزادی هایی داده می شه./

Anonymous ناشناس said...
با نظرات دوستان درباره هدفمند بودن برنامه در صورتی که هر مجری دیگر غیر از فرزاد حسنی برنامه را اجرا می کرد می توانستم موافق باشم ولی فرزاد حسنی آدمی است که به سختی در چاچوب قرار می گیرد و قبلاً هم حرفهای زیادی در اثر هیجانات آنی جلوی دوربین گفته و برایش دردسر شده.
برنامه ای که من دیدم نهایت هدفمند بودنش را می توان در انتخاب این مجری و این مهمان و تقابل ایندو تصور کرد ولی انتقاد تا این حد و با این لحن از طرحی که قرار است از فردا تشدید هم بشود، هنوز هم به نظرم نمی رسد برنامه ریزی شده باشد
هر چند که من تجربه رسانه ای ندارم و فقط به عنوان یک بیننده نظر می دهم

Anonymous ناشناس said...
avalin bare ke blogetoon ro mikhoonam.rastesh khili khoshhalam ke ye nafaro peyda kardam ke inja hamash befekre pool nist va fekr ham mikone ketab mikhoone va film mibine. ba khoondane blogetoon kamtar ehsase ghorbate inja ro daram thanks.