پژمانبلاگ
پنجشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۶
Paris 3
سومین روز از حضورمان در پاریس به طور کامل صرف موزه لوور شد. دیدن 35000 اثر در کل موزه و بیشتر از 10 کیلومتر مسیر پیاده روی ( با احتساب رفت و برگشت ها )، باعث می شود که به هیچ عنوان نتوانی کل موزه را در یک روز ببینی، از ساعت چهارم به بعد، دقتت کم می شود و از خیلی قسمتها بدون هیچ دیداری عبور می کنی، ولی می توانی در موزه با سرعت معمولی قدم بزنی و اجازه بدهی ، نقاشی ها وارد حوزه دیدت شوند و ورودی کوچکی از این منظر داشته باشی، مثل موسیقی ای که پخش می شود و تو با دقت گوشش نمی کنی ولی اثرش را روی تو می گذارد.
بعد از فیلم راز داوینچی سر مونالیزا خیلی شلوغ شده، یک نوار مخصوص تور داوینچی کد دم در ورودی موجود است به قیمت 10 یورو و با راهنمایی انگلیسی و فرانسوی " ژان رنو " ، یک راهنمای صوتی موزه هم هست که این بار از گرفتنش صرف نظر کردم ولی توضیحات کامل راجع به بیشتر آثار معروف لوور را با وارد کردن شماره آن اثر در آن راهنما خواهی شنید.

من مقدار معتنابهی از زمان دیدارمان از ساختمان لوور – که قبلاً کاخ لویی چهاردهم بوده - را با این سوال گذراندم که لویی چهاردهم در این خانه به این بزرگی چه می کرده، فکر کنم بسیاری از زوایایی خانه اش را در تمام عمرش ندیده باشد. بزرگی خارج از اندازه، غیر از جاه طلبی نشانه چیست؟

راستی گفتم جاه طلب یادم افتاد یکی از اصول من این است که به مردانی که کفش نوک تیز پایشان می کنند اعتماد نکنم، حتی اگر دوستشان داشته باشم. ( این یکی ربطی به پاریس نداشت ولی بعداً یادم می رفت بگویم )

برچسب‌ها:

4 Comments:
Blogger مامان غزل said...
میشه راجع به ارتباط بین افایونی که کفش نوک تیز می پوشن و اعتماد یکمی بیشتر توضیح بدین؟ ممنون

Anonymous ناشناس said...
man ham be in mardha va mardhaee ke kafshe pashne boland mipooshand va moghee rah raftan tagh tagh mikonand bad bin hastam.

Anonymous ناشناس said...
مامان غزل عزیز
اینها کد هایی هستند که به مرور زمان و بر اساس روابطی که با دیگران داشتم در ذهنم گذاشته ام و پایه آن شخصیت فردی خودم است و تا به حال نتیجه منفی از این کدها نگرفته ام ولی هرگاه استثنایی ببینم تصحیحشان می کنم
مثلاً من روی فرم دست و انگشتان هم برای خودم کد گذاشتم و کسی را که بار اول می بینم بر اساس فرم دست و حالت انگشتانش برای خودم طبقه بندی اش می کنم
مسلماً تمام اینها شخصی است و احتمالاً از نظر روانشناسی خطاهایی در این نوع نگاه وجود دارد

اینها فقط ابزارهای ابتدایی شناخت دیگران با توجه به علایق و سلایق من است و بس.

Anonymous ناشناس said...
ر مورد آقایان با کفشهای نوک تیز احساس مشابهی دارم.