پژمانبلاگ
چهارشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۸۶
Berlin 3
الان که این مطلب را پست می کنم در شهر متز فرانسه هستم ولی وبلاگ را به همان ترتیب که نوشته ام آپدیت خواهم کرد. در ضمن نوروز همگی مبارک، این هم اولین نوشته سال هشتاد و شش:
آبجو پر مصرف ترین نوشیدنی در آلمان است و تقریباً با فرهنگ آلمانی عجین شده. بیشتر از 5000 نوع آبجو در آلمان تولید می شود و جالب اینجاست که 89 درصد کل تولید آبجو در کشور آلمان، در داخل کشور مصرف می شود و فقط 11 درصد آن برای صادرات است و همین مقدار، 10 درصد بازار آبجو جهان را در دست دارد. مصرف سالیانه آبجو برای هر نفر بین 120 تا 140 لیتر در سال گزارش شده ، با توجه به اینکه این عدد بر اساس کل جمعیت آلمان است و بچه هایی که نمی توانند روزی نیم لیتر آبجو بخورند را هم شامل می شود، حساب کنید پرتقال فروش را.
به علت گستردگی تولید آبجو در آلمان، غیر از بعضی از کارخانه های بزرگ، بقیه کارخانه های آبجوسازی محلی هستند، یعنی مثلاً خیلی از آبجوهایی که در برلین فروخته می شود، در فرانکفورت پیدا نمی شود و بالعکس. در برلین به خاطر نزدیکی اش به اروپای شرقی، آبجوهای ساخت لهستان، مجارستان و جمهوری چک هم یافت می شود که در شهرهای غربی آلمان به ندرت یافت می شود.
در کوچکترین بقالی ها حداقل 10 نوع آبجو فروخته می شود، در سوپر مارکت ها که جای خود دارد. قیمت آبجو تقریباً هم قیمت آب خوردن است و حتی گاهی ارزانتر، به این دلایل و مهمتر از آن به دلایل فرهنگی، آبجو اولین نوشیدنی انتخابی آلمانی هاست.
من چون حداقل روزی 3 لیتر آب می خورم، اولین مشکلم پیدا کردن آب خوردن گوارا و ارزان بود که در نهایت هم گیرم نیامد، آب های معدنی خوراکی که در اینجا فروخته می شود به نظرم سنگین می آیند، البته الان که چند روز گذشته به مزه آن هم عادت کردم ولی فکر کنم آلمانی ها برای جلوگیری از سنگ کلیه هم که شده باید همین قدر آبجو را بنوشند.

برچسب‌ها: