پژمانبلاگ
یکشنبه، دی ۲۴، ۱۳۸۵
Little Children
بعد از مدتی وقت شد فیلمی دیدیم." بچه های کوچک" ساخته تاد فیلد است که فیلم خاصی در کارنامه اش ندارد ولی این یکی از کاندیداهای گلدن گلوب برای بهترین فیلم است، گفتم شاید احتمال گرفتن اسکار داشته باشد ببینمش، البته با اجازتون کپی غیر قانونی اش را دیدیم، چون توی دبی هنوز دی وی دی اش نیامده و شاید اصلاً نیاید.
اولش مرا یاد زیبایی آمریکایی انداخت و فکر کردم به همان خوبی باشد، ولی آخرش خیلی نصفه نیمه تمام شد، یعنی به نظر من داستانش هنوز ادامه داشت و من نتوانستم نتیجه گیری کنم.
داستان رابطه جنسی یک زن و مرد است که هر دو ازدواج کرده اند و از زندگی شان ناراضی اند، به عبارتی با این رابطه که از طریق بچه هایشان آغاز می شود، یک جور از زندگی معمولی و خسته کننده شان فرار می کنند. با اینکه چند شخصیت جالب در فیلم معرفی می شود و جای این دارد که روابط پیچیده تری را در فیلم دنبال کنیم، همه شخصیت ها با پرداخت نیمه کاره رها می شوند.
از نکات مثبت فیلم صدای راوی در داستان است که جاهای مفیدی روی فیلم صحبت می کند و احساسات درونی هنرپیشه ها را بیان می کند که خیلی به جذابیت داستان کمک کرده. بازی ها هم روان و راحت هستند. یک ساعت اول فکر می کنی قرار است بهترین فیلم سال را ببینی ولی در یکساعت دوم نا امید می شوی، بعید می دانم برای بهترین فیلم اسکار کاندید شود اگر هم شود تقریباً مطمئنم که اسکار را نخواهد گرفت. با این حال برای یک بار دیدن خوب است. درجه فیلم هم شدیداً زیر هجده سال ممنوع است.

برچسب‌ها:

2 Comments:
Blogger niki said...
سخت نگیر بابا . 18 ساله های حالا با زمان ما فرق دارن . این برای زیر 12 سال خوب نیست .

Anonymous ناشناس said...
slam va khaste nabashi