پژمانبلاگ
شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۵
عمان 1

خب، فردا مسافرت شش روزه مون به عمان شروع میشه، حدود سه هزار کیلومتر رانندگی در پیش داریم و تقریباً تمام عمان رو می بینیم، کمتر کسانی هستند که از دوبی تا صلاله برند، به علت مسیر طولانی، همه عمان رو با پایتختش که مسقط باشه می شناسند و هنوز با کسی که تا صلاله رفته باشه برخورد نداشتم، حتی کسانی که سالها در عمان زندگی کرده اند، اگر کاری نداشته باشند به صلاله نمی روند.
صلاله جزو جنوبی ترین نقاط شبه جزیره عربستان و جزو نزدیک ترین نقاط این شبه جزیره به قاره آفریقا و خط استوا است، البته یمن از این هم نزدیک تره ولی به خاطر نبود امنتیت هیچ کس به یمن مسافرت نمی کنه، صلاله تا مرز یمن فاصله کمی داره که وقتی رفتم دقیق تر و کامل تر راجع بهش می نویسم، فقط این را می دانم که به دلیل نزدیکی به خط استوا و داشتن بادهای اقیانوسی، پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی کاملاً متفاوتی با کل منطقه عربستان داره. فاصله جاده ای مسقط تا صلاله حدود 1050 کیلومتره و به علت کوهستانی بودن قسمتی از جاده حدود 12 ساعت رانندگی داره.
نقشه روبرو، مسیر رفت و برگشتمان را نشان می دهد، خط قرمز مسیر رفت و خط سبز مسیر برگشت است.
امیدوارم ماشین که همسفر سوم و مهمترینه، حسابی همکاری کنه تا به هر سه مون خوش بگذره( من و نیکی و ماشین )، دیروز رفتم برای داخل خاک عمان هم بیمه اش کردم.
دیگه اینکه عکس هم خواهم گرفت البته من قصد دارم بیشتر آنالوگ عکاسی کنم و عمده عکسهای دیجیتال را نیکی خواهد گرفت.هر جا به اینترنت دسترسی داشتم خواهم نوشت وگرنه تا شنبه دیگه.

برچسب‌ها:

2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
Khosh begzareh......

Anonymous ناشناس said...
khosh begzare