پژمانبلاگ
دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۸۵
این چند روزه دو سه تا فیلم دیدم، اول اینکه یک مرد هندی اومد به محل کارم که فروشنده دی وی دی های قفل شکسته و کپی شده بود، بعضی از فیلم های جدید رو هم با کیفیت مزخرف فیلم برداری از روی پرده داشت از جمله بازگشت سوپرمن. من که اصولاً با خرید این دی وی دی ها مخالفم، ولی یک مجموعه اش توجهم را جلب کرد و برای امتحان خریدمش، یک دی وی دی شامل هر دو قسمت کیل بیل و هر سه قسمت ماتریکس! درست خوندید 5 دی وی دی روی یک عدد، کیفیتش از وی سی دی بهتره ولی قرار هم نیست با سه هزار تومان پنج فیلم با کیفیت مستر ببینیم، برای مرور این فیلم ها بد نبود، به خصوص اینکه قیمتش خیلی ارزان بود.
کیل بیل 1 رو از روی همین دی وی دو بعد از یکسال دیدم و به اندازه دفعه اول برایم جذاب بود، نحوه فیلمسازی تارنتینو طوری است که جزئیات فیلمهایش جذبت می کند برای همین داستان را هم که بدانی، فیلم دیدنی است، حالا قسمت دومش را هم به زودی برای بار دوم می بینم.
گلهای شکسته جیم جارموش را هم پارسال در فستیوال فیلم دوبی دیده بودم که این بار روی دی وی دی دیدم، همان موقع مطلب کوتاهی نوشته بودم که می توانید اینجا بخوانید.
فیلم دیگری که دیدم کارتن "قلعه متحرک هاول"*بود، که خیلی از دیالوگ هایش از دستم در رفت و بسیاری از جزئیات جذاب داستان را از دست دادم زیر نویس هم نداشت، وقت هم نداشتم دوباره ببینمش، شاید چند وقت دیگر سر فرصت ببینمش، کلاً بسیار کارتن سمبلیکی بود و برای زیر چهارده سال به نظر سنگین می آمد، فکر کنم اگر فیلم را کامل بفهمم خیلی خوشم خواهد آمد، امیدوارم بعداً راجع بهش بنویسم.
* Howl's Moving Castle