پژمانبلاگ
پنجشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۸۴

مشخصاً احتمال زیادی وجود داره که وقتی داری از یکی از 3 شعبه تهیه بلیط فستیوال فیلم دوبی در شهر، بلیط تهیه می کنی یک نفر دیگه هم همزمان با تو در باجه بغلی مشغول خرید بلیط فیلم های مورد علاقه اش باشه، ولی اینکه اون آدم سه هفته بعد تو سینما، درست بیاد کنارت بشینه کمی بعیده، و بعد با وجود اینکه مرد هندی متشخصی به نظر می رسه و ریش پروفسوری داره و کت شلوار کرم پوشیده و موهاشو از این طرف به اون طرف سیم کشی کرده، از اول فیلم شروع به چُسیدن کنه و دهنش بوی نعش مرده بده که از دو متری قابل استنشاق باشه، خیلی احتمال نداره ، کمی تا قسمتی هم بعیده!!؟ خب این اتفاقی بود که برای من دیشب افتاد سر دیدن فیلم خوب گلهای شکسته
اولش هی با خودم گفتم باد روده اش بالاخره تموم میشه دیگه ، دهنش هم که تقصیر خودش نیست لابد بیماری لثه داره عیب نداره هر دو را تحمل می کنم، ولی بعد از نیم ساعت آقا کفش هاشون رو هم در آوردند و عطر افشانی را به اوج رساندند، اون طرفش زنش نشسته بود که به نظر می رسید همه چیز برایش طبیعیه ولی من دیگه جامو عوض کردم ، تازه وقتی دو تا صندلی اون طرف تر نشستم فکر کنم یک چپ چپی هم بهم نگاه کرد
این از جریان جانبی فیلم دومی که در فستیوال رفتم به کارگردانی جیم جارموش و اما خود فیلم
فیلم گلهای شکسته داستان مرد بالای چهل سال مجردیه که همیشه تو زندگیش با دوست دخترهاش زندگی کرده و بعد از مدتی یا اونا ولش کردند یا این اونا رو ول کرده ، تا اینکه یک نامه بدون امضا و آدرس دریافت می کنه از یکی از دوست دختران قدیمی اش، که نوشته بوده وقتی ما از هم جدا شدیم من حامله بودم و تو یک پسر داری که الان 19 سالشه... حالا این بدبخت نمی دونه این نامه از کدوم یک از دوست دخترهای بیست سال پیششه و داستان از همینجا شروع میشهفیلم بسیار داستان روانی دارد و با مایه های طنزی که در داستان هست کلاً از اول تا آخر فیلم، خنده بر لبان بیننده هست ولی پشت خنده ها یک تفکر عمیق آزار دهنده قلقلکت می دهد و آن پیچیدگی موقعیتی است که مرد اول داستان در آن گیر کرده، کسی که هیچ وقت به تشکیل خانواده اعتقاد نداشته ، ناگهان می فهمد پدر است و یک حس ناشناخته جدید در گیرش می کند که تو را هم با خود می برد. بازی ها و کارگردانی بسیار خوب هستند که البته گفتن ندارد، فیلم جایزه ویژه هیئت داوران کن امسال را گرفته و شارون استون در مصاحبه ای اخیراً از نقش کوتاهی که در این فیلم داشته به عنوان یکی از بهترین کارهای کارنامه هنری اش نام برده