پژمانبلاگ
چهارشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۸
MEIFF
پیش از آنکه کمی بیشتر از سفرم بنویسم، تا دیر نشده خبر رسانی هر ساله را انجام دهم.

"جشنواره فیلم خاور میانه" امسال برای چهارمین سال پیاپی در ابوظبی از 8 تا 17 اکتبر برگزار می شود. قیمت بلیط ها 20 و 30 درهم خواهد بود و فیلم ها در سه محل "قصر امارات" ، " مارینا مال" و " ابوظبی مال" به نمایش در می آیند.

امسال برخلاف سالهای پیش، از چند روز پیش از شروع جشنواره وبسایت رسمی آن به طور کامل شروع به اطلاع رسانی کرد و مجموعه فیلمهایی هم که قرار است امسال نمایش داده شود، از بار هنری بیشتری نسبت به سالهای پیش برخوردار است. در مجموع، امسال جشنواره از انسجام بیشتری برخوردار است.

من شخصاً سه بار به ابوظبی خواهم رفت تا 4 فیلم را در این جشنواره ببینم.

"درباره الی" که بعد از شنیدن تعاریف بسیار، شدیداً مشتاق دیدنش هستم.
"کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد" ساخته بهمن قبادی که از روی کنجکاوی می خواهم ببینمش.
"در برلین" که فیلمی است مستند در باره شهر برلین.
"داستانهایی از عصر طلایی" که فیلمی است ساخته پنج کارگردان رومانیایی که پنج روایت از زندگی مردم در دوران دیکتاتوری چائوشسکو را به تصویر می کشند.

مثل هر سال و هر جشنواره، فیلمهای خوب دیگری هم هستند که به علت کمبود وقت یا اینکه فکر می کنم بعداً در سینماهای دوبی هم می توانم آنها را ببینم، از دیدنشان در جشنواره صرف نظر می کنم.

لینک های مرتبط برای اطلاعات بیشتر:
وبسایت رسمی جشنواره
کاتالوگ کامل جشنواره در فرمت پی دی اف
برنامه نمایش فیلمها

برچسب‌ها: , ,

3 Comments:
Anonymous مونامیم said...
مرسی پژمان جان

Anonymous B_H said...
yani chi vaght nadaram !? adamha bishtar say mikonan ino be khodeshon talghin konan vaghan age vaght nadari dar ien had (hoseleh nadaram shayad behtar bashe) ama vaghan age vaght nadari omidvaram kari ke mikoni arzesshesh ro dashte bashe barayeh pool , lezzat yar har chizi arzeshe be tang ovordan vaghtet ro dashte bashe , bichare vaght ya hamoon zaman shayad digeh hoseleh adamaie mesle ma ro nadareh ye chize jadid tar mikhad ....!

بلک هت عزیز،
اولاً از اینکه می بینم همچنان وقت می گذاری و این وبلاگ درب و داغون را می خوانی خوشحال می شوم و کمی امیدوار به اینکه هنوز هستند مهمانهای قدیمی که سری به این خانه می زنند.
در مورد وقت، با نظرت موافقم و خودم هم به همه همین را می گویم که اگر می گویید وقت ندارم، یعنی چیزی را به بهانه وقت، جایگزین چیز دیگری می کنید و آن، باید ارزش بالاتری داشته باشد. واژه "وقت" در حقیقت وسیله ای است که ارزشمندی کاری نسبت به کار دیگر را می رساند.
حوصله نداشتن، چیز دیگری است که جای خودش را دارد و بسیار هم دلیل موجهی برای انجام ندادن کاری است البته اگر واقعی باشد نه برای جایگزین کردن دلیلی که جرات گفتنش را نداریم.
اینکه می گویم وقت ندارم یعنی ترجیح می دهم وقتم را صرف آن کاری کنم که به هر دلیلی برایم مهمتر است. اینجا فقط بحث ترجیح است و من، معمولاً بر اساس علاقه ام انتخاب می کنم و عموماً پشیمان نمی شوم.