پژمانبلاگ
یکشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۶
کاغذ دیجیتال
پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی " کاغذ دیجیتال " به زبان فارسی و با هدف اطلاع رسانی در مورد برنامه های فرهنگی و هنری داخل امارات، با شروع سال 2008 میلادی آغاز به کار کرد.

از آنجایی که از نزدیک در جریان تولد این نشریه اینترنتی بوده ام و پدید آورندگان آنرا نیز از نزدیک می شناسم ، می توانم با خوشبینی بگویم افتتاح این سایت، آغاز حرکتی مثبت و پویا و در نوع خود اولین در جهت اطلاع رسانی فرهنگی و هنری به ایرانیان مقیم امارات است که دومین جامعه پرجمعیت خارج از کشور ایران به حساب می آیند ( اولین آن ایرانیان مقیم آمریکاست).

نشریه اینترنتی کاغذ دیجیتال با هدف رعایت اصول حرفه ای روزنامه نگاری، سعی در به وجود آوردن فضایی سلامت و قابل اعتماد برای مخاطبان دارد و در همین راستا مطالبی که در این وبسایت ارائه می شود، برای همین نشریه نوشته یا ترجمه می شود و برخلاف بیشتر رسانه های ایرانی از مطالب کپی-پیست شده در این وبسایت خبری نیست.

این پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی هنری به مدت دوماه به طور آزمایشی فعالیت می کند و طی این مدت امکان دارد تغییراتی در سایت به وجود بیاید، به همین خاطر اگر پیشنهاد یا نظری درباره سایت ( چه از نظر محتوایی و چه از نظر ظاهری ) دارید می توانید از طریق لینک " تماس " در خود سایت نظراتتان را به گوش گردانندگان آن برسانید. اگر هم تنبلی تان آمد می توانید نظرتان را به من ای میل بزنید، من به گوششان خواهم رساند.
کسانی که دستی در کار رسانه داشته اند یا دارند می دانند که در مقاطع آغازین شروع به کار یک رسانه، نظرات مثبت، مشوق و دلگرم کننده است و انرژی کار را چند برابر می کند و نظرات انتقاد آمیز بی غرض، باعث رفع اشکال هایی است که از چشم کسانی که درگیر کار هستند پنهان می ماند پس مطمئن باشید هر کامنتی در این زمینه مفید خواهد بود.

با افزایش جمعیت امارات به خصوص دوبی و تشکیل جامعه ای با گرایش ها و علاقه های مختلف، جای چنین فضای اطلاع رسانی به زبان فارسی در اینترنت خالی بود و شاید بتوان امیدوار بود که این حرکت آغازی باشد برای گامهای بزرگتری که قرار است توسط نسل بعدی مهاجرین ایرانی برداشته شود، نسلی که در فضای فرهنگی بسیار منحصر به فردی در حال رشد است.

برچسب‌ها:

4 Comments:
Blogger Sina Dadras said...
پژمان جان، 25% استفاده کننده های اینترنت الان از Firefox برای Browse استفاده می کنن، از جمله خود من، به نظرم بهتره یه کاری بکنی که بلاگت توی FireFox درست دیده بشه

Blogger آورا said...
khosh khabar bashin. kash yek logo ham dashte bashe ke bezarim in diware baghale weblog hamoon

Blogger Mona said...
کار داشتم ولی تا آنلاین بودم گفتم فقط یه دوری بزنم ببینم از پژمان چه خبر. نشون به اون نشون که تمام نشریه رو خوندم.مرسی از خبر رسانیت.

سلام پژمان!
در مورد كاغذ ديجيتالي مواردي به ذهنم رسيد كه در وبلاگ خودم گذاشتم:
http://yasnababa.blogspot.com/2008/01/blog-post_10.html