پژمانبلاگ
سه‌شنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۶
یکی از دوستانم دیروز از سفری به سه کشور افریقایی نیجریه و غنا و کامرون برگشته.
از نبود امنیت در نیجریه زیاد شنیده بودم. شنیده بودم که قانون جنگل کاملاً بر شهرها حاکم است و سفید پوستان فقط به خاطر رنگ پوستشان و اینکه سیاهان فکر می کنند آنها پول دارند، کشته می شوند که این ممکن است فقط به خاطر کفشی باشد که پایشان است. یعنی فقط می کشندت که کفشت را در بیاورند!... به همین سادگی.
منتهی این دوست هندی – که خودش با اینکه تیره رنگ است همیشه با دو اسکورت بیرون می رفته – چیز جدیدی گفت که نشنیده بودم و آن اینکه در نیجریه برای کشتن یک نفر لازم نیست به خودت زحمت دهی و بروی سلاح تهیه کنی، کافی است به یک پلیس پانصد دلار بدهی تا تفنگش را به تو چند دقیقه قرض دهد تا کسی را که می خواهی بکشی و بعد تفنگ را بهش برگردانی!!!.. عجب؟!! اینطوری اش را نشنیده بودم. راست و دروغش گردن گوینده ولی حتی اگر دروغ باشد ، فقط کانسپت کار، خیلی جنگلی است، فکرش را بکنید احتمالاً کلی از " امانت گیرنده های محترم" وقتی کارشان با تفنگ تمام می شود یک گلوله هم به پلیس شلیک می کنند و پانصد دلار را پس می گیرند...؟

از طرف دیگر این دوست ما تا می توانست از غنا تعریف کرد و اینکه بین سه کشوری که دیده مردمان بسیار متمدن و فهمیده ای دارد و بسیار کشور امنی است و به راحتی می توانی تنهایی در شب در خیابان قدم بزنی، حضور پلیس هم بسیار پر رنگ و تاثیر گذار است و مردم حسابی از پلیس غنا حساب می برند.
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
t.
man ye hamkare ghanee daram ke kheili pesare khoobi hastesh, daghighan hamintore ke neveshti

Anonymous ناشناس said...
سلام
در مورد قیمت ادم کشی اعتراض دارم!
چون در صالح اباد و قلعه گبری که در دوساعتی فاصله از مشهد هستند(البته این دومی را خراب کردند)
میتوان با حدود هشتاد هزار تومان یک اسلحه کمری خرید
حالا اگه میگفت با پانصد دلار خود پلیس ادم را میکشد یه چیزی!