پژمانبلاگ
چهارشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۶
Iranian Art Festival in Sharjah
جشنواره هنر ایرانیان با نمایشی از آثار نقاشی ، عکاسی ، مجسمه سازی و موسیقی و تئاتر و فیلم هنرمندان ایرانی از فردا 10 می، به مدت سه هفته در "قنات القصباء" شارجه برگزار می شود.

مانیا اکبری، رخشان بنی اعتماد، ابراهیم مختاری، مهوش شیخ الاسلامی و خسرو سینایی فیلمسازانی هستند که آثاری از آنها در این جشنواره هنری نمایش داده خواهد شد.
برگزاری سه کارگاه آموزشی هم از برنامه های این جشنواره است. گویا خانواده آقای خسروسینایی از متولیان برگزاری این فستیوال بوده اند چون تدریس در تمام کارگاه های آموزشی توسط اعضای خانواده ایشان انجام می گیرد.
هنوز مشخصات نقاشان و عکاسان و مجسمه سازان را نمی دانم ولی قرار است در تمام مدت سه هفته این آثار نمایش داده شوند.

قنات القصباء مجموعه جدید فرهنگی تفریحی در ابتدای شارجه بعد از دوبی است و دو سالی هست افتتاح شده ولی شهرداری شارجه هر چقدر سعی کرده به این محل رونق ببخشد و آنرا به عنوان یک پاتوق جا بیاندازد تا به حال موفق نشده و همچنان سعی می کند با اجرای کنسرت و برنامه های فرهنگی، به آن اعتبار ببخشد، پتانسیلش را هم دارد، مشکل اصلی و تفاوت بارزش با چنین مکانهایی در دبی، نوع آدمهایی است که در آن رفت و آمد می کنند که بیشترشان را عربها و هندی ها تشکیل می دهند و این هم به خاطر بافت مسکونی اطرافش است.در هر صورت باعث و بانی این جشنواره هر نفر یا گروهی که هست، حرکت مثبتی انجام داده که جای خالی اش با توجه به حدود چهارصد هزار ایرانی مهاجر امارات، حس می شود. ایرانی های اینجا غیر از کنسرت های لس آنجلسی چیزهای دیگر هم می خواهند، هر چند که این جشنواره برای شناساندن هنر ایرانی به خارجی ها هم هست.

برچسب‌ها:

1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
خیلی خوبه که این خبرها رو اینجا می نویسی، برای ما ایرانی هایی که اینجا زندگی می کنیم.ممنون