پژمانبلاگ
پنجشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۸۶
کمی از تلویزیون
خیلی وقته راجع به تلویزیون چیزی ننوشتم. راستش از سال جدید فقط یک برنامه را به طور ثابت دیده ام و آنهم برنامه زنده شب شیشه ای از شبکه پنج بوده چون زمان پخشش به وقتی که من در خانه هستم می خورد و جذاب هم هست. اجرای رضا رشید پور را دوست دارم و می دانم اداره کردن برنامه زنده ای در این سطح که گاهی حرف های حساسی در آن زده می شود بسیار سخت است. البته معلوم است با اینکه خیلی می گویند که تلویزیون می خواهد با پخش چنین برنامه هایی شفاف باشد و به مردم نزدیک شود ولی فشارهای زیادی روی گروه شب شیشه ای وجود دارد.
نمونه اش اینکه درست روز بیست و نه فروردین که سایت آفتاب اعلام کرد قرار است مسعود کیمیایی مهمان برنامه باشد، برنامه به مدت پنج شب بدون توضیح تعطیل شد و بعد از آنهم کمی محافظه کار تر جلو رفت که از جذابیتش کم شد.
شبی که مریلا زارعی مهمان برنامه بود ، در یکی از صحنه ها که مهمان داشت با عصبانیت بیش از حد صحبت می کرد دوربین مدت حدود دو دقیقه روی رشیدپور ماند در صورتی که فقط مریلا زارعی داشت صحبت می کرد
برنامه ای که با سردار رادان در باره طرح برخورد با امنیت اجتماعی صحبت می شد بسیار محافظه کارانه و بسته بود در نهایت آمار نظر سنجی ای زنده اس ام اسی هم که اعلام شد مبنی بر اینکه شصت درصد مردم موافق اجرای طرح هستند جالب بود در صورتی که چند بار در خلال برنامه سردار رادان توضیح داد که هشتاد و شش درصد مردم موافق طرح هستند.
برنامه بهرام رادان هم از آن برنامه ها بود. صحبت از لری کینگ و اپرا وینفری و مقایسه آنها با هم و فرستادن بوسه از صدا و سیما چیزهایی بود که باعث شد درست فردای برنامه بهرام رادان، حاج آقا محتشمی پور مهمان برنامه باشد و وضعیت برنامه را که داشت قرمز می شد به درجه سفید تقلیل دهد.
با تمام فشارها در شب شیشه ای حرف هایی زده می شود که مردم از شنیده شدن آنها از تلویزیون تعجب می کنند و همین حرکت رو به جلویی است که توقع مردم را بالا می برد و عقب گرد از این روند سخت خواهد بود. یادمان نرود صندلی داغ که شروع شده بود چقدر مردم هیجان زده بودند و الان در مقایسه با چنین برنامه هایی صندلی داغ بسیار سانسور شده به نظر می رسد.
تنها سریالی که در حال حاضر نگاه می کنم مدار صفر درجه است که به نظرم ارزش دیدن دارد. بقیه سریالهای ایرانی را قسمتهای اولشان را که دیدم از دیدن بقیه اش صرف نظر کردم.
فوتبال ها را نمی توانم ببینم چون شبکه سه به خاطر اعتراضی که دولت امارات به آن کرده زمان پخش فوتبالهای زنده، پخش ماهواره ای اش را قطع می کند تا مجبور باشی از شبکه های پولی اینجا استفاده کنی.
فعلاً همین.
9 Comments:
Anonymous ناشناس said...
وبلاگت داره خیلی خوب میشه....و اینکه بیشتر می نویسی خیلی خوبه..

Anonymous ناشناس said...
وب لاگ خوبی دارید.سفر نامه خیلی قشنگ بود.عکس ها هم قشنگن.نکته مثبت این وب لاگ اینه که حس مثبت بودن و درست دیدن مشکلات و بر خورد منطقی و بی طرف نوشتن مخاطب را جذب می کنه. خوشحالم که نوشته ایی می خوانم که ارامش دارد و زبان تحقیر و توهین و کوچک بینی در آن نیست.موفق باشید

Anonymous ناشناس said...
ممنون جیرجیرک عزیز

Anonymous ناشناس said...
سلام. من تازه با وبلاگ شما آشنا شده ام و امید وارم که بتوانم خواننده همیشگی آن باشم.
در وبلاگم مطلبی درباره زیباترین پرنده ایران نوشته ام که اگر علاقه دارید بخوانیدش. اگر هم که نه- اشکالی ندارد. خیلی هم ممنون.
ضمنا تصور می کنم در بین وبلاگنویسهای مقیم امارات بهترین هستی.

Anonymous ناشناس said...
از شب شیشه ای خیلی شنیدم اما ندیدمش.
خیلی دلم میخواست که برنامه بهرام رادان رو ببینم.

صندلی داغ با اجرای "کاردان" برام قشنگ بود.بعد که احمد نجفی آمد اصلا برنامه رو دوست نداشتم.

Anonymous ناشناس said...
نازنین جان
اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی داری می تونی برنامه بهرام رادان را در سات ایران سیما ببینی
باید به آرشیو شبکه پنج بری و روز 22 خرداد رو انتخاب کنی
www.iransima.ir

Anonymous ناشناس said...
ببخشید 22 اردیبهشت

Blogger holmes said...
علت عدم پخش ماهواره ای فوتبالها از شبکه 3 اینه که اولاً 90 درصد فوتبالهای خارجی که پخش میشه از کانالهای الجزیره اسپورت دزدیده میشه و آرم رو پنهان میکنند و علت دیگه اینه که اگر هم فوتبالی مثل جام باشگاههای اروپا خریداری شده باشه برای پخش در داخل کشوره و برای پخش ماهواره ای به هزینه ای چندین برابر احتیاج داره.

Anonymous ناشناس said...
مرسی پژمان بابت اطلاعات.