پژمانبلاگ
سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۶
گویا برخی آی اس پی های داخل ایران وبلاگ من را فیلتر کرده اند و احتمالاً به آی اس پی های دیگر هم کشیده خواهد شد.

از روز اول با خودم قرار گذاشته بودم، خط قرمزهای اجتماعی و سیاسی را در نوشته هایم رعایت کنم و به نظر خودم رعایت هم می کردم، ولی یا من این خط ها را خوب نشناختم یا آنها کمی تنگ تر شده اند. به هر حال عینی ترین نتیجه این فیلترینگ این است که همین بیست و چند نفری که از داخل ایران وبلاگم را می خوانند و فکر کنم بیشتر از نصف آنها از دوستان و آشنایان باشند، کمی از احوالاتم دور بیافتند که اتفاق مهمی در زندگی شان نخواهد بود. البته با فیلتر شکن های داخل ایران شاید خیلی هم تاثیری نداشته باشد.
نمی توانم بگویم کاملاً به این قضیه بی تفاوتم، کاش ای میلی ، تذکری دریافت می کردم و می فهمیدم کجای کار از نظر قوانین داخل ایران ایراد دارد، هنوز هم اگر احساس کنم کسی پاسخگوست، با او مکاتبه خواهم کرد. نه به خاطر اینکه فیلتر را بردارند، به این دلیل که بدانم کجای دیدگاهم نسبت به وضعیت داخل ایران اشتباه بوده که منجر به نوشته ای خلاف عرف یا قانون شده.

کاش کسی را پیدا کنم که اول امر به معروف می کند و بعد نهی از منکر و از او بپرسم ما که هنوز امر نشده ایم چه شد که نهی شدیم؟!!


سرتان سلامت...
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
وقتی وبلاگ گلدونه رو که فقط از دخترش مینویسه برداشتن مسدود!!! کردن و وبلاگ من رو که کاملا شخصی-خصوصیه فیل تر فرمودن مسلمه که وبلاگ شما رو که 4 تا عکس بی ناموسی از ایفل و اینور و اونور داره حتما فیلتر میکنن.
;)
سرتان سلامت.
پستهاتون رو با ایمیل برای عزیزانتون بفرستید.

Anonymous ناشناس said...
سلام من هم از دوستم این خبرو شنیدم و بیشتر از اینکه ناراحت بشم حیرتزده شدم!
جالب اینجاست که اون شورایی که مسول فیلترینگه این کارو نکرده اما بعضی ای اس پی ها کاسه داغ تر از آشند .
اما این روند در کل بد نیست و به نفع همه ماست چون اینجوری این ملت مجبور میشند که نرم افزار فیلتر شکن نصب کنند.و در کل فیلترینگ خنثی بشه!