پژمانبلاگ
شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۶
یک سرقت درست و حسابی در دبی
داستان دزدی در " وافی سیتی " یکی از معروفترین و گرانترین مراکز خرید دبی، همچنان بعد از یک هفته نقل محافل است.

ماجرا از این قرار است که هفته گذشته یک گروه دزد با دو ماشین آئودی، یکی مشکی یکی سفید، با شکستن یکی از درهای مال ، وارد محوطه اصلی می شوند و با کوبیدن صندوق عقب ماشین، به ویترین یک جواهر فروشی ، جلوی چشم مردم کل ویترین جواهر فروشی را خالی می کنند و دو باره با ماشین از محوطه مرکز خرید فرار می کنند، تمام دزدان به طور کامل سیاه پوش بوده اند و حداقل یکی از آنها مسلح بوده، چند نفر از مردم با موبایلشان از این جریان فیلم برداری کرده اند که در یو تیوب موجود است.

ارزش ویترین سرقت شده جواهر فروشی حدود پنجاه میلیون درهم ( چهارده میلیون دلار ) بوده و کل دزدی در یک دقیقه و چهل و پنج ثانیه انجام شده، پلیس بعد از سه دقیقه از ورود دزدان به محل رسیده که دیر بوده.

هر دو ماشین دزدی بوده اند و بعد از عملیات در خیابانها اطراف پیدا شده اند در حالی که دزدان یکی از ماشین ها را آتش زده اند.

دیروز اعلام شد، این گروه ، یک گروه مافیایی بسیار حرفه ای هستند که از سال 2000 فعالیتشان را در اروپا آغاز کرده اند و تا به حال 132 دزدی موفق در اروپا انجام داده اند و پلیس دبی اعلام کرده که به هر قیمتی که شده آنها را گیر خواهد انداخت. تمام خروجی های کشور به صورت شدیدی کنترل می شوند و حتی در جاده های بین شهری هم کنترل های مخصوصی اعمال می شود. ولی عموم مردم به این عقیده اند که این گروه گیر نخواهد افتاد و چنین باندی خیلی حرفه ای تر از آن است که بخواهد در امارات گیر بیافتد.

اتفاقاً چند روز قبل از این ماجرا در تلویزیون رئیس پلیس از امنیت فوق العاده شهر و درصد خیلی پایین بزهکاری صحبت می کرده که با این اتفاق خیلی حالشان گرفته شده. کلاً مردم اینجا به دزدی عادت ندارند چه برسد که در این سطح باشد، من مطمئنم اگر خودم آن لحظه در مرکز خرید بودم، قطعاً فکر می کردم قضیه فیلم برداری و از این چیزهاست و اصلاً به گوشه ای از ذهنم هم نمی رسید که شاهد یک دزدی درست و حسابی هستم.
اینجا هنوز کلکهای دزدهای ده پانزده سال پیش ایران برای مردم نا آشناست چه رسد به این برنامه ها که در سطح بین المللی هستند. حالا همه منتظرند ببینند، این ادعای پلیس که اینجا آخرین مقصد این گروه خواهد بود و در همین کشور دستگیر خواهند شد تا کجا می رود.
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
وای....چقدر هیجان انگیز......کاش منهم اون موقع اونجا بودم

Anonymous ناشناس said...
من هم اگر بودم قطعا فکر میکردم دارم یه صحنه از یه فیلم توپ فردای هالیوود رو بطور زنده میبینم و کلا مخم نمیکشید که این ممکنه یه سرقت واقعی باشه!!!

دستتون درد نکنه اقلا خبر ها رو مینویسید!!!!