پژمانبلاگ
شنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۸۵
اخبار دبی در شبکه انگلیسی زبان
شبکه " دوبای وان " یا کانال یک دوبی که در رقابت با کانال 2 عربستان تشکیل شد و فقط فیلم سینمایی و سریال های معروف آمریکایی را پخش می کند، از اول فوریه هر شب ساعت هفت و نیم به وقت امارات اخبار مربوط به امارات و به طور تخصصی دبی را به زبان انگلیسی پخش می کند، این اولین شبکه عربی است که اخبار تخصصی یک شهر عربی را به زبان انگلیسی پخش می کند و به نظر می رسد که سیاست جذب توریست امارات به نقاط جدی تری می رسد.
نام این اخبار " امیریتز نیوز " است و به قول خودشان یک بولتن خبری نیم ساعته – با دو نوبت پخش آگهی – است که تمام اخبار روز دوبی را با گزارش های زنده و ضبط شده از سطح شهر به اطلاع بینندگان می رساند و کیفیت ارائه آن در این دو شبی که من دیدم بسیار راضی کننده و قابل قبول بود.
یک برنامه دیگر هم پنجشنبه ها ساعت هفت شب از این به بعد پخش می شود که گزارش های مفصلی است از فعالیت های گوناگون در دوبی و تمرکز آن بر فعالیت های فرهنگی و هنری است. از جمله در برنامه اولش که از یک گالری و ارکستر سمفونیک دوبی گزارش تهیه کرده بود.
هر دو این برنامه ها غیر از در جریان گذاشتن مردم شهر دوبی ، هدف شناسندن دوبی و تبلیغ برای آن را هم دارند پس طبیعی است که کمی خوش رنگ و لعاب باشد. ولی ایرانی هایی که می خواهند راجع به نوع زندگی در دوبی بدانند می توانند نظری به این اخبار داشته باشند. چون این شبکه در کنار شبکه دو به خاطر پخش فیلم های سینمایی ، در ایران محبوبیت دارد.

راستی این بی جنبه ها که در بین هفت هشت تا کشور عربی، تیم فوتبالشان اول شده، هنوز هر شب میریزند توی خیابان و شلوغ می کنند، خوب شد جام جهانی نرفتند. تا حالا جوایزی که به کل اعضای تیم داده شده، عبارت است از نفری پانصد هزار درهم ( معادل 136000 دلار ) از طرف شیخ ابوظبی و نفری یک ویلای مسکونی از طرف شیخ دبی که اینها غیر از جوایز بی شمار اسپانسرهای تیم است. فعلاً خدا برای این مربی فرانسوی " برونو متسو " خواسته، انشاءالله که لیاقتش را دارد، فقط باید یادش باشد همین مربی که امروز روی دست می برندش سال دیگر اگر نتیجه بد بگیرد، با اردنگی از کشور بیرونش می کنند و هیچ کس نمی گه: " آقا دستت درد نکنه پارسال خیلی حال دادی ".
1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
در مورد مربی موافقم . البته فکر کنم اون مربی هم اومده اینجا که کوله بارش رو از لحاظ مالی سنگین کنه و بس. که احتمالا همین امسال هم اینکار رو کرده . حالا سال دیگه هم اگه بهش بگن گودبای به قول خارجکیها No Wories!

راستی فکر کنم احتمالا اگه سال دیگه ایران با فوتبال امارات بازی کنه و ما ببریم حسابی شما ایرانیهای امارات نشین کیف میکنین ها ؟ به امید اون روز!