پژمانبلاگ
شنبه، آذر ۱۱، ۱۳۸۵
خب قبل از هر چیز بگم که اون فیلم مزخرفی که من دیدم و اون همه راجع بهش بد نوشتم،" یونایتد 93" نبوده و" پرواز 93" بوده که نسخه تلویزیونی همین موضوع است و بنده هم ناشی گری کردم و متوجه این تفاوت نشدم و این دوستمان هم که دی وی دی تقلبی این فیلم را به من داد بعد از اینکه من فیلم را دیدم به اطلاعم رساند که این فیلم، آنی که باید باشد نیست. پس اجالتاً حرفهایی که راجع به یونایتد 93 زدم را پس می گیرم و موکول می کنم به بعد از دیدن فیلم اصلی.
برای فستیوال فیلم دوبی امسال سه فیلم را که به وقتم می خورد و چند تا مشخصات دیگر داشت برای دیدن انتخاب کردم و بلیط هایش را هم خریدم.
زمستان است ، تنها فیلم ایرانی حاضر در جشنواره امسال ، به کارگردانی رفیع پیتز
فلافل، محصول لبنان به کارگردانی میشل کامون
بازگشت، محصول اسپانیا به کارگردانی پدرو آلمادوار
البته دو فیلم " بابل " و " همه بچه های نامرئی " هم باید دیدنی باشند که به دلیل زمان نمایش، من نمی توانم بروم ولی فکر نکنم بیننده ها دست خالی از سالن بیرون بیایند.
خبر بعدی اینکه هواپیمایی امارات ، از ژانویه امسال ، امکان استفاده از تلفن همراه شخصی را در طول پروازهایی بوئینگ 777 فراهم می کند، البته با قیمت بسیار بالا برای استفاده کنندگان. قرار است از سال آینده هم اینترنت بی سیم در طول پرواز راه بیافتد.
امروز دوم دسامبر روز ملی امارات و تعطیل رسمی است. سی وپنج سال پیش در چنین روزی، شیخ زاید ( شیخ ابوظبی ) با شیوخ شش امارات دیگر ( دوبی، شارجه ، عجمان، ام القوین، فجیره و راس الخیمه ) متحد شد و کشور امارات متحده عربی که تا آن موقع منطقه ای در تسلط انگلستان بود را تشکیل داد و ابوظبی را پایتخت کشور اعلام کرد. قبل از آن این شیخ نشین ها ، شهرهای کوچک و مستقلی بودند که تحت فرمان شیوخ خودشان به صورت قبیله ای و بدوی اداره می شدند و اغلب ساکنان شان را تجار و ماهیگیران جزایر جنوبی ایران و عربستان سعودی تشکیل می دادند و قبله آمال همه شان ایران بوده به طوری که شیخ محمد آل مکتوم حاکم فعلی دوبی و ولیعهد سی سال پیش، تحصیلاتش را در رشته حقوق دانشگاه شیراز به اتمام رسانده و تقریباً تمامی ساکنان قدیمی امارات فارسی را به خوبی می فهمند و صحبت می کنند، چون گرایششان به ایران بیش از گرایششان به عربستان بوده است و در مخیله هیچکدامشان نمی گنجید که روزی ایرانی ها بخواهند به کشورشان مهاجرت کنند.
پی نوشت: تذکر احسان عزیز کاملاً درست است. باید بگم که خیلی جمله بد و پیچیده ای نوشته ام . منطقه ای که تحت تسلط انگلستان بوده، هنوز کشور امارات متحده عربی نشده بود و بعد از خروج انگلستان با اتحاد این هفت امارات، نام رسمی امارات متحده عربی را به خود می گیرد.
با تشکر از احسان.
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سلااااام آقای دوست خیلی جدید و خوب
ببینم، بعد از احوالپرسی فراوان، کدوم اکران زمستان رو گرفتی که اگه افتخار بدین دسته جمعی یه فیلم ایرانی ببینیم

Anonymous ناشناس said...
کشور امارات متحده عربی که تا آن موقع منطقه ای در تسلط انگلستان بود!!!!!
Khob , khoda ro shokr ke az tasallote Engelis , kharej shodand !