پژمانبلاگ
شنبه، آبان ۲۷، ۱۳۸۵
دیروز رفتم سینما و سری هم به کتابفروشی " بُردرز" که جدیداً اولین شعبه اش در امارات باز شده زدم.
برخلاف بقیه کتابفروشی زنجیره ای بردرز در کشور های دیگر، این کتابفروشی سی دی و دی وی دی نمی فروشد. از نظر تعداد تیتر کتاب اینطور که به نظرم آمد متنوع تر از بقیه کتابفروشی های دیگر در دوبی بود یعنی تعداد تیترها بیشتر بود ولی از آنجایی که اول از همه به بخش موسیقی هر کتابفروشی سر می زنم، آرشیو کتابهای موسیقی اینجا هم مثل بقیه کتابفروشی های امارات ، بسیار ضعیف و خلاصه شده به چند کتاب کلی نویسی شده راجع به موسیقی راک و پاپ و موسیقی فیلم است و از نت و کتابهای تخصصی مرجع خبری نیست، البته می شود اینطوری امیدوار بود که هنوز دو هفته است باز شده و شاید بعداً کامل تر شود. ولی فضای داخلی کتابفروشی خیلی متفاوت و متبوع تر از بقیه کتابفروشی هایی است که دیدم. چیدمان کتابها، زمین موکت شده و یک شعبه استارباکس داخل کتابفروشی چیزهایی است که با یک بار آمدن گیرت می اندازد.
اگر در دوبی هستید یا بعداً می آیید، شعبه اول کتابفروشی بُردرز در دوبی، واقع شده در امارات مال، طبقه اول جنب سینما است ، ولی برای آنهایی که با دیدن کتاب حالشان خراب می شود و جیبشان خالی توصیه نمی شود!.

در ضمن یاد نشر ثالث و نشر چشمه خودمان هم به خیر...

در سینما هم چشم نیکی را دور دیدم، رفتم فیلم جدید جیمز باند، کازینو رویال. کمی کمتر از چیزی که انتظار داشتم آبگوشتی بود، یه خورده جیمز باندش به آدمهای معمولی شبیه تر شده بود خالی بندی های فیلم هم کمتر شده. مثل اینکه بالاخره به این نتیجه رسیده اند که قهرمان ها باید ضعف هم داشته باشند تا باورپذیر شوند.
1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
پژمان جان جالبه اینجا یه کتاب فروشی هست به اسم چپترز البته خیلی بزرگتر از کتاب فروشیهاییه که من تو امارات دیدم ولی تو تمام شعبه های چپترز هم استار باکس شعبه داره.واسم جالب بود الان گفتی.