پژمانبلاگ
دوشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۸۵
دیشب فیلم " ببر و برف "* از روبرتو بنیبی رو دیدم که به اندازه " زندگی زیباست " همین کارگردان و بازیگر، زیبا نبود ولی باز هم به دیدنش می ارزید. نکته جالب توجه برام ژان رنو بود که تا حالا فکر می کردم فقط فرانسه و انگلیسی رو خوب بلده ولی تو این فیلم کاملاً ایتالیایی صحبت می کنه، البته لهجه فرانسه اش رو داره ولی روان حرف میزنه، چند جمله عربی هم میگه که خیلی بهتر از عربی حرف زدن جورج کلونی تو سیریانا است. در ضمن لباس عربی و عرق چین و تسبیح خیلی بهش میاد و با اون ریش پر و نگاه پر نفوذش شبیه پیرمرد های هیز و جذاب عرب میشه. فیلم تمام پارامتر های زندگی زیباست و همان لطافت را داشت ولی ضعیف تر و کم اثر تر.

از امروز روزنامه " امیرِیتز تودی " که بیشتر به مسائل اجتماعی داخلی می پردازد تا مسائل بین المللی، یک صفحه کاملش را اختصاص داده به چاپ عکس ماشین هایی که روز گذشته از چراغ قرمز در دوبی گذشته اند و دوربین های پلیس عکسشان را گرفته، با ذکر شماره ماشین و مشخصات دقیق. قرار است از امروز هر روز عکس ماشینهای متخلف را چاپ کند. یک ستاد دولتی هم از دیروز تشکیل شد به نام " یو دیساید " یا "تو تصمیم بگیر" که هدفش جذب نیروهای مردمی و آموزش فرهنگ ترافیک به رانندگان است - در حقیقت قضیه شاگرد خلافه است که مبصرش می کنند - و اعلام کرده تا پنج سال آینده دوبی را جزو ده شهر اول جهان از نظر امنیت جاده ای خواهد کرد. سیاست کلی امارات در زمینه بحران های اجتماعی این بوده که همیشه از زمان شروع بحران به فکر راه حل برایش افتاده تا ظرف پنج تا ده سال بعد جوابش را بگیرد، نه پنج تا ده سال بعد که بحران، تاثیر نامرئی روانی اش را در جامعه گذاشت.
* La Tigre e la Neve
7 Comments:
Anonymous ناشناس said...
mersi ke ghalebe weblogetoon ro dorost kardid.
hala misheh ye kar konid ke vase coment dadan az 7 khan rad nashim?
:D

Anonymous ناشناس said...
راستی میخوام اینجا گواهینامه بگیرم.میگن واسه گرفتن پایه یک نمی خواد پایه دو داشته باشی.هزینش هم زیاد فرقی نمی کنه.راسته؟اگه راسته میرم واسه پایه یک

Anonymous ناشناس said...
میگن پایه یکش آزمون مکانیکی هم نداره

Anonymous ناشناس said...
همین جوری فکر میکنند و عمل میکنند که در حال پیشرفتن......ما راحتیم که به هیچ چیز فکر نمیکنیم......چشمک

Anonymous ناشناس said...
etelaat jalebi midi az emarat. oon safheye roozname, link interneti ham dare?

to: Hajiwashington:
NA moteasefane in Roozname safheye online nadare faghat koliate safhe haye har rooz ro mishe dar in adress did:
http://www.emiratestodayonline.com/

توضیح:
اگر در سایت روزنامه امیریتز تودی که در توضیح قبل گذاشتم ثبت نام کنید می توانید تمام صفحات روزنامه را هم بخوانید.
این امکان را جدید اضافه کرده اند