پژمانبلاگ
سه‌شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۸۵
طبق یک آمار جدید هفتاد درصد جمعیت بالغ دوبی بالای وزن طبیعی هستند و 20 درصد از مهاجرین از دیابت نوع دو رنج می برند.
طبق نظر سنجی مجله تایم آوت، بیشتر از هفتاد درصد مهاجرین ، اعلام کرده اند که بعد از مهاجرت به دوبی وزنشان اضافه شده.

گرمای هوا در بیشتر ایام سال باعث شده که مردم از فعالیت های بیرونی پرهیز کنند و پرفعالیت ترین کار مردم رفتن به مراکز خرید است. فرهنگ شهری دوبی فرهنگ تنبل پروری است، تنبل از نظر کار بدنی و فیزیکی، چون تقریباً تمام کارهای فیزیکی کمی سنگین را کارگران انجام می دهند. رستورانهای خوب و متنوع باعث شده که مقدار غذایی که مردم بیرون از خانه می خورند بیشتر از خانه باشد.
در رستورانهای عربی آنقدر گوشت و چربی در انواع متنوعش می بینی که بعید می دانم چنین رستورانهایی در سطح اروپا به راحتی پیدا شوند. منو های " حتی الاشباع " یا همان " آل یو کن ایت " به وفور در رستورانها به چشم می خورند، حتی فست فود های معروف مثل کی اف سی یا پیتزا هات هم چنین منوهایی دارند که باز فکر نمی کنم جای دیگری غیر از کشورهای عربی بتوان چنین چیزی در آنها دید.
خلاصه که دوبی، مهد شکم چرانی است. هر چقدر هم جلوی خودت را بگیری، رنگ و لعاب غذاها باز تحریکت می کند، در مهمانی ها به خصوص مهمانی عربها، سه برابر مهمانان غذا هست و برای اینکه صاحب خانه راضی باشه باید آنقدر باید بخوری تا از چشمات بزنه بیرون!
البته من خودم هم یکی از همین شکموها هستم و وزن من هم در این سه سال بیشتر شده، فقط سعی می کنم گاهی کارهای فیزیکی را که به راحتی میتونم به کس دیگری واگذار کنم ، خودم انجام بدم، این باعث شده سرعت اضافه وزنم پایین بیاد، مثلاً در این سه سال فقط پنج کیلو ناقابل اضافه شده ام!!
3 Comments:
Anonymous ناشناس said...
شدم 98 کیلو .شدیدا هم نگرانم.همش پشت کامپیوترم . باید مرتب بدوم

Anonymous ناشناس said...
من و شوهرم هم حسابی اضافه وزن داشتیم.تنها تفریح تو امارات واسه ما خوردن و خرید کردن بود.
راستی اینجا کی اف سی اصلا مثل اونجا طرفدار نداره.مرغاش خیلی کوچیکه و نسبت به بقیه فست فودها گرون.ال یو کن ایت هم نداره ولی پیتزا هات که بازم اینجا جزء پیتزا فروشیهای گران هست ظهرا برای نهار بوفه داره.البته استاف کراست نازنین جزئ بوفه ش نیست.راستی پیتزا هات اینجا اون دیل میل 4 تو یا فور یا سیکس رو هم نداره.یعنی داره ولی مثل اونجا جا نیوفتاده و باحال نیست.

Anonymous ناشناس said...
با فرهنگ تنبل پروری در دبی کاملا موافقم