پژمانبلاگ
سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۸۵
به لطف این دی وی دی های تقلبی چند فیلم خوب گیرم آمده که دارم می بینم. من خیلی به خرید این دی وی دی ها اعتقاد نداشته و ندارم، چون اولاً کیفیتشان از دی وی دی اصلی پائینتر است، دوم هم همان قضیه کپی رایت است که سعی می کنم رعایتش کنم، آنقدر در ایران سی دی و دی وی دی ارزان می گیریم که خیلی سخت است بیست دلار برای داشتن یک فیلم بدهی، من اهل جمع کردن فیلم نیستم ولی اهل دیدنش شدیداً هستم و دنبال هر راهی هستم که بتوانم فیلمهایی که می خواهم را ببینم. اینجا با اجاره دی وی دی، تا حدودی این مشکل رفع شده، منتها خیلی از فیلم ها، در مجموعه اجاره ای نیستند، مثل فیلم های اروپایی، خیلی از فیلم ها به خاطر موضوعاتشان اصلاً در بازاز فروش امارات نیستند مثل همین کوهستان بروک بک، که مجبور شدم کپی غیر قانونی اش گیر بیاورم و ببینم.
سه فیلم در چند شب گذشته دیدم : گروه کر – سیریانا – کوهستان بروک بک
فیلم گروه کر یک فیلم فرانسوی متوسط با پارامترهای اروپایی است که به یکبار دیدنش می ارزد. فیلم داستان یک ناظم مدرسه است که با آموزش کر روی بچه های یک مدرسه کوچک، تاثیر می گذارد.
سیریانا را اینجا سینما نشان داد ، ولی چون می دانستم موضوع پیچیده ای دارد نرفتم، صبر کردم دی وی دی اش را بگیرم تا سر صبر و با زیر نویس ببینمش تا صد در صد مکالمات را متوجه شوم. در فیلم های جدیدی که با موضوعات سیاسی ارائه می شود، به نظرم واقع بینانه تر بود، علاقه مندان به موضوع خاور میانه حتماً یکبار ببینند، نسخه ای که تلویزیون ایران نشان داده را ندیدم ولی قاعدتاً تمام مکالمات و صحنه های مهم که راجع به ایران بوده را حذف کرده. فارسی و عربی حرف زدن جورج کلونی هم دیدنی بود با اون لهجه دهاتی اش.
کوهستان بروک بک خیلی از سطح انتظارم پایینتر بود، فقط جسارت موضوعش ( عشق دو مرد ) قابل توجه بود، ولی خیلی کند و کشدار پیش رفت. از بازی هیث لجر خوشم آمد، آنقدر لهجه اش را غلیظ و خوب در آورده بود که اگر فیلم زیر نویس نداشت، نود درصد کلماتش را نمی فهمیدم، بازی کردن صحنه های معاشقه هم، برای مردانی که همجنس گرا نیستند خیلی کار راحتی نیست، فکر کنم خیلی از بازی کردن همین صحنه ها برای دو زن، سخت تر باشد. به هر حال این فیلم را هم دیدم و کنجکاوی ام ارضا شد.

از الان دارم میرم تو حال و هوای سفری که هفته دیگه به عمان در پیش داریم، پارسال همین موقع رفتیم هند و هنوز از لذت آن سفر خلاص نشده ام، سفر انرژی در من تولید می کند که با هیچ انرژی دیگر قابل مقایسه نیست.
4 Comments:
Anonymous ناشناس said...
منم دیوانه وار فیلم میبینم .ولی هیچ وقت فیلم نمی خرم .نمی دونستم که تو دوبی هر فیلمی کرایه داده نمیشه .خوشبختانه اینجا این مشکل نیست و راحت میشه فیلم هایی رو که تو سینما ندیدی حدود 2 ماه بعد رو دی وی دی ببینی .این سه فیلم رو دیدم هر سه رو هم دوست داشتم .فقط گریم بروک بک مانتین به نظرم وقتی پیر میشن خیلی ضعیف بود. راستی سفر خوش بگذره به نیکی گل هم سلام برسون

Anonymous ناشناس said...
khosh begzare safar. oman jaye ghashangiye. kheyli bayad didani bashe. khanjar yadet nare bekhari. aks ham bendazin va dar flickr begzarin.

Anonymous ناشناس said...
این لینک عکسهای فلیکر را یک ذره جابجا کن.دقیقا روی جملات خواندنی افتاده بعضی کلمات را باید حدس بزنم

Anonymous ناشناس said...
سایت ارکات را هم باز کردند