پژمانبلاگ
دوشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۵
روزنامه امیریتز تودی* یکی از روزنامه های انگلیسی زبان امارات است که هنوز یکسال از انتشارش نگذشته، ولی مشتریان خودش را پیدا کرده و با مطالب کوتاه در حوزه اجتماعی و سیاسی، خوانندگان معمولی را که در این فضای پر مشغله به صفحات بزرگ کمتر توجه نشان می دهند را به سوی خود جلب کرده است، در ضمن اولین روزنامه قطع عمودی امارات است و کلاً در بین انگلیسی خوان ها، بعد از گلف نیوز پر خواننده ترین روزنامه در امارات شده.
امروز دو صفحه 16 و 17 این روزنامه، در بخش نگاه روز، به طور کامل درباره سانسور وبلاگ و برخورد دولت ایران با وبلاگ نویس ها بود، ستون کوچکی هم به بسته شدن کانون مدافعان حقوق بشر در ایران پرداخته بود( اگر همین امروز به سایتش بروید می توانید صفحه بندی این دو صفحه را ببینید).
تا به حال گلف نیوز و گاهی خلیج تایمز بودند که خبرها و مقالاتی از این دست منتشر می کردند و امیریتز تودی کمی با ملاحظه در این موارد عمل می کرد، ولی گویا این روزنامه هم وارد میدان شده و سیاست انگلیسی غالب بر روزنامه های انگلیسی زبان امارات را دنبال می کند. این قصه ای است که سر دراز خواهد داشت، بعید نیست جریاناتی در کار باشد که مباحث سیاسی اروپا و امریکا را به اینجا، بیخ گوش ایران بکشاند تا در برنامه های بلند مدت، بتوانند به عنوان پایگاهی فکری از آن استفاده کنند.
*Emirates Today