پژمانبلاگ
یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۸۵
اعترافات یک پسر ناخلف!
خیلی بی معرفتی می خواهد که پسری یکی یک دانه، در آستانه روز مادر، مادرش را برنجاند. که من رنجاندم.
با اینکه می دانستم جمعه ها منتظر چت کردن با من است، در حالی که تمام روز خانه بودم نه پای اینترنت آمدم و نه حتی تلفنی کردم و با این کار اجازه دادم ، هکری جای من با او چت کند و روزی که می توانست خوب باشد را به خاطره ای بد تبدیل کند.
بعضی وقتها اینطوری می شود، هیچ دلیلی برای کارت نداری ، نمی دانی چه شد، گویا قرار بود این هکر کلاش به نوایی برسد، همه چیز دست به دست هم داد تا با اعصاب چند نفر بازی شود و البته تجربه ای باشد برای همه ، هر کس از زاویه ای. برای جزئیات ماجرا وبلاگ مادرم و وبلاگ نیکی را بخوانید، من می خواهم اینجا از رفتار بد خودم بنویسم.
مگر نمی دانم که تنها امید زندگی مادرم من هستم؟ مگر نمی دانم که در تمام سختی های زندگی ، چه زحماتی کشیده و چه رنجهایی متحمل شده که من اینجایی بایستم که ایستاده ام؟ مگر یادم رفته چگونه با زندگی مبارزه کرد تا من سرافکنده نباشم؟ مگر نمی دانم به تنها چیزی که فکر می کند زندگی من است؟ مگر نمی دانم حالا که من مهاجرت کرده ام ، تنها تر از همیشه ، با فکر رفاه من طراوت می گیرد و امیدوار زندگی می کند؟ مگر نمی دانم تمام هفته را به شوق جمعه که با من مفصل صحبت و درد دل می کند می گذراند؟
همه را می دانم ، پس چرا بی دلیل این یک روز را هم از او می گیرم؟ حتی فقط یکبار بی دلیل انجام دادن چنین کاری نابخشودنی است ولی او مرا می بخشد مثل هزاران کار نابخشودنی دیگری که کرده ام و فراموش شده.
اگر معنای مادری ، فنا کردن زندگی بخاطر عشق به فرزندت باشد ( که البته امروزه خیلی هم درست نیست) ، مادر من مادری را برایم تمام کرده و جبرانش با هیچ چیز دنیوی ممکن نیست، ولی انجام ندادن کوچکترین و ساده ترین چیزی که از تو می خواهد، چیزی جز ظلم نیست و من برای یک روز ظالم شدم.
امیدوارم این بینش را بیابم که بهره برداری از زحمات دیگران، آسانتر از قدردانی از همان زحمات است، ولی قدردانی است که بهره برداری را مستدام می کند.
روزت مبارک.
1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
ممنون پسرم حق با توست روز خيلي بدي بود.اعصابم حسابي بهم ريخت.ولي با اين حرفهاي قشنگت همه بيرون رفت.يادته وقتي بچه بودي و من از دستت عصباني ميشدم؟اونقدر ميگفتي تا از دلم در بياري.آخرش ميگفتي دوستم داري؟هنوز قربونم ميري؟
دوستت دارم و هنوز قربونت ميرم.باز هم ممنون.......بووووووووس