پژمانبلاگ
دوشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۵
معتقدم زیدان نباید شخصی عمل می کرد و با این حرکت باعث باخت فرانسه می شد، کاملاً معتقدم فضای منفی ای که بعد از اخراج زیدان در تیم فرانسه فراگیر شد باعث از دست رفتن تمام انرژی روحی تیم و در نهایت باخت فرانسه بود، اینکه مردم راجع به زیدان چه فکر کنند و حرکتش را تقبیح کنند شاید برایش خیلی مهم نباشد ، شاید از کارش پشیمان هم نشود، کسی که در ایتالیا بازی کرده و ایتالیایی ها را می شناسد و اینهمه تجربه بازی های بزرگ دارد، باید کلامی استثنایی چنین عصبانیش کرده باشد که چنین حرکتی بکند، که شاید برای خودش توجیه داشته باشد، ولی درک اثر تاریخی ای که این کار گذاشت از درک او خارج است.
هر کس حق دارد خودش را بی اعتبار و بی ارزش کند، به کسی هم مربوط نیست ولی فکر نکنم لحظه ای که با سر به شکم ماتراتزی زد، می دانست دارد به خودشان گل می زند! آیا کسی می تواند در اوج عصبانیت و از روی خشم توپ را وارد دروازه خودی کند؟!
البته که هیچ کس زیبایی بازی زیدان را در تیم فرانسه و یووه و رئال حتی در بازی دیشب، فراموش نخواهد کرد، ولی کار دیشبش در مهم ترین مسابقه عمرش ، پر رنگ تر از همه افتخارات خواهد بود.
به هر حال ایتالیا هم تیمی بود که لیاقت قهرمانی داشت، به خصوص قیافه آرام و با تجربه لیپی با آن آدامس کذایی هنگام قهرمانی دوست داشتنی تر شد، اولین کاری که هنگام قهرمانی کرد این بود که با آرامش کتش را بردارد و اجازه دهد دیگران در آغوشش بگیرند.
این هم از فینال به یاد ماندنی امسال، ببینیم چهار سال دیگر در آفریقای جنوبی چه خواهد گذشت.
دو نظر متفاوت در باره زیدان را هم در زیر ببینید:
1 Comments:
Blogger pirooz said...
این هم آدرس وبلاگ جدید من. بخون و اگه خوشت اومد برام یه تبلیغی بکن. تصمیم دارم این سری با یه سیستم دیگه بنویسم و البته کاملا مودبانه.
http://piroozblog.blogspot.com/