پژمانبلاگ
چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۵
زنانگی در وبلاگ
بعضی از نوشته های قبلی این وبلاگ از جمله نوشته دیروز رو می خونم، به نظرم می رسه که لحنی کاملاً زنانه دارند. مثلاً من اگر نوشته دیروز را صرف نظر از قسمت اصلاح ریش ، می خواندم ، قطعاً فکر می کردم نویسنده زن است و اینکه یک مطلب مردانه با چنین لحنی نوشته می شود ، یک پاردوکس جالب در نوشته پدید میاد که نمی دونم خوبه یا بد.
به هر حال همه آقایان، کم یا زیاد، قسمت های زنانه در رفتار و افکارشان دارند که یا سعی در پنهان کردنش دارند یا چنین چیزی را نفی می کنند ولی این مطلب اثبات شده ای است و هیچ ایرادی هم ندارد، همانطور که خانم ها رفتارها و افکار مردانه ای دارند که بروز می کند ولی غالب نیست. در حقیقت فرق بین مرد و زن از نظر روانی در غالب بودن یک مجموعه رفتار( زنانه یا مردانه ) بر دیگری است ، نه نبود یکی از آنها.
داشتم فکر می کردم چرا این اتفاق در لحن وبلاگم می افتد ، یکی از مهم ترین دلیل ها این است که اکثر وبلاگ هایی که نوشته های روان و راحت دارند و من بیشتر به آنها توجه می کنم و آنها را می خوانم، نویسنده زن دارند و بین وبلاگهای آقایان هم وبلاگ هایی مثل وبلاگ نیک آهنگ توجهم را جلب می کند که پر از فرم های نوشتاری زنانه است و بعد به نظرم آمد که کلاً خانمها در دنیای وبلاگ از آقایان برتری دارند چون نوشته هایشان از فیلترهای کمتری در ذهنشان می گذرد و هیجان و احساسات دیگر را بسیار پر رنگ تر از آقایان بیان می کنند ، در صورتی که در دنیای روزنامه و رسانه های عمومی تر ، وجود این فیلترها الزامی است.
به نظر می رسد در این زمینه میشه کلی بحث کرد که باشد برای بعد.
ولی به هر حال زنده باد وبلاگ های زنانه!