پژمانبلاگ
پنجشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۵
با توجه به اینکه فرمانده نیروی انتظامی گفته در میادین اصلی تهران تلویزیون های بزرگ نصب خواهد شد تا مردم در خیابان مسابقات فوتبال را تماشا کنند، و از طرفی هم گفته جلوی خوشحالی مردم را بعد از مسابقات نمی گیریم، من خیلی این مسئله را بی دردسر نمی بینم چون مردم ما ، زود احساساتی می شوند برای همین نه اعتراضاتشان به جاهای خوب و منطقی ختم می شود نه ابراز شادمانی شان.
خوشحالی از برد مقابل استرالیا ، حالا حالا ها تکرار نمی شود چون کاملاً خودجوش بود و فضای آن کاملاً با شادمانی های دیگر فرق داشت، کما اینکه دیدیم برای برد مقابل آمریکا در جام جهانی فرانسه، همه چیز لوث شده بود. اما این بار با توجه به اینکه تعداد کسانی که منتظر فرصتی برای سوء استفاده از حرکت های جمعی هستند، خیلی بیشتر از 8 سال پیش شده، هر حرکت جمعی به مشکلاتی شاید جبران ناپذیر ختم شود .
حقیقتش هم کمی نگرانم هم کمی هیجان زده ، مثل بچه کوچکی که عزیزش را از دست داده ، ولی هیجان مراسم و دیدن بزرگترها در حالت های غیر عادی، غالب بر ناراحتی اش می شود.
فقط امیدوارم آدمهای بی گناه قربانی شرایط نشوند ( که البته همیشه عده ای می شوند) . هنوز گاهی به احمد باطبی فکر می کنم که به خاطر اینکه عکسش در اعتراضات 18 تیر روی مجله اکونومیست چاپ شد، اول به اعدام و بعد به حبس ابد محکوم شد و بهترین سالهای عمرش را در زندان می گذراند، بزرگترین گناهش هم این است که قیافه اش خوب بوده و توجه عکاس را جلب کرده، یا الان به مانا نیستانی فکر می کنم که قربانی چه داستان مضحکی شده .
1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
lotfan yek baznegary be neveshteye roze 21 may va neshteye roze 23 may dashteh bash.... bebin che koolaki kardi... to ro khoda yekam ba molahezeh benevis... lotfan harfi ham az zelzele o vaba o ghahti o jang o in harfa ham nazan.... ta mitooni az solh o safa o gol o bolbol benevis

susan