پژمانبلاگ
سه‌شنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۴
شروع کرده ام به یاد گرفتن پیانو، قرار نیست حرفه ای بنوازم ، فقط به خاطر اتفاقی که در حین یادگیری هر سازی از جمله پیانو، برای ذهن می افتد. مدتی بود کم ساز می زدم و احساس خمودگی در ذهنم می کردم، ولی حالا با شروع پیانو احساس بسیار مطبوع درگیری ذهن با بدن که مدتی بود در اینجانب تعطیل شده بود، دارد جان می گیرد و بسیار لذت بخش است ، به خودم هم خیلی گیر می دهم. امیدوارم خسته نشوم و با همین انرژی ادامه دهم.
یک گیری هم دادم به موسیقی آر اند بی یا ریتم و بلوز، دارم کمی راجع بهش می خوانم و کمی گوش می دهم ببینم این سبک محبوب روز در آمریکا که اکثر خواننده ها دارند به طرفش کشیده می شوند چیست. البته درکش برای مایی که خارج از فضای اجتماعی آمریکا زندگی می کنیم کمی دشوار است چون ریشه اش در سبک جاز و بلوز و هیپ هاپ است که کاملاً با فرهنگ سیاه پوستان آمریکا در ارتباط است و تا وقتی فضای فکری این سیاهان را نشناسی، ریشه یابی و درک موسیقی شان کمی سخت می شود، اگر کسی منبع خوبی برای تحقیق سراغ دارد یا به هر دلیلی به این موسیقی علاقه دارد لطف می کند اگر برایم چیزی بنویسد.
این گروه غیر معروف هیپ هاپ سه 6 مافیا هم که اسکار بهترین آهنگ سال را گرفت ، صدای همه را در آورد. امروز خیلی از منتقدین، این جایزه را لکه ننگ اسکار امسال خواندند. مجری مراسم هم بعد از جایزه به تماشاگران با حالت متعجب گفت: مارتین اسکورسیزی بدون اسکار، سه 6 مافیا یکی!!؟