پژمانبلاگ
یکشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۴
دلیل تاخیر طولانی در این وبلاگ ، گیر سه پیچ به خواندن کتاب داوینچی کد به زبان اصلی بود. از یک جای داستان دیگر نشد کتاب را زمین بگذارم و تمام وقت آزادم به خواندنش گذشت، ولی اتفاق بسیار خوبی برایم افتاد، و آن این بود که شاخ غول را شکستم و با عزم جزمی که داشتم یک کتاب انگلیسی از اول تا آخر تمام کردم و راه خواندن کتابهای بعدی هم هموار شد، کلی کلمه جدید یاد گرفتم و از آن بهتر با انگلیسی نوشتاری یا ادبیاتی، آشنا شدم که با زبان محاوره بسیار فرق دارد . یک مطلب جالب اینکه معنی بسیاری از کلمات را از آوای کلمه و جایی که در جمله قرار گرفته بود درک می کردم ، بعد از چند بار که به این حس اعتماد نکردم و به دیکشنری رجوع کردم فهمیدم باید بهش اعتماد کنم و جلو برم که بسیار سرعت خواندنم را بالا برد، یعنی یاد گیری کلمه به صورت مفهومی نه با معنی فارسی و الان معنی فارسی بعضی از کلمات را نمی دانم ولی مفهوم و وزن احساسی اش را می شناسم که برایم از آن چیزی که در دیکشنری نوشته شده ملموس تر است.
خود کتاب هم که بسیار جالب بود که قبلاً تبلیغش را کرده ام.
این ایام از اینترنت و وبلاگ خوانی و خبر و فیلم هم کمی دور بودم ولی یک فیلم آلمانی دیدم به نام "بدو لولا،بدو" که بسیت دقیقه از یک ماجرا را سه بار به بیننده نشان می دهد و در هر کدام، ماجرا به صورت متفاوتی پیش می رود و تمام می شود. دی وی دی هر سه رنگ کیشلوفسکی هم به دستم رسیده که می خواهم بعد از چند سال سر فرصت دلی از عزا در بیاورم.
دوبی هم خوب است و روزهای آرامی را قبل از هجوم توریستهای ایرانی در ایام نوروز و کنسرت داریوش و برایان آدامز می گذراند.
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
vali age loghat ha ro mani koni pishe khodet badan ham mitooni azashoon estefade koni.be nazaram ye khorde tanbali mane' mishe hameye loghata ro too dictionary chek koni vali oonjoori dige yadet nemire va mofidtare.ino moalleme zabanemoon behem yad dade ke kheyli ham kar doroste.bad ham sa'y kon english to english nega koni na be farsi,mage loghatayee ke hes koni kheyli kelidi hastan
run lola run ro ham dvd sho daram badi nist.delam ham barat tang shode.

البته این طوری که پیروز گفته این بهترین حالت مراجعه به دیکشنریه ولی نمی خواستم این حجم زیاد از لغات و با خواندن یک کتاب به خاطر بسپرم کما اینکه معنی خیلی از کلمات رو موقع خوندن از دیکشنری دیدم و جلو رفتم ولی الان یادم نیست چون همون یک بار در کتاب آمده بود