پژمانبلاگ
سه‌شنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۴
هوای دوبی بسیار مطبوع شده و آدم دلش می خواد به بهانه ای بیرون از خونه بگذرونه.
لحظه تعویض سال میلادی را در اتوبان در حال رانندگی گذراندیم ، ببینیم لحظه تعویض سال شمسی خانوم کجاییم!
یکی از جاهایی که برای تحویل سال میلادی در دوبی ، برای پول در آوردن از مردم تعبیه شده بود، جایی بود وسط بیابان که خانه خرابه ای درست کرده بودند و آن را نورپردازی کرده بودند، جلوی آنرا هم سنی درست کرده بودند که مردم بیان آنجا برقصند و مشروب بحورند، ما به پیشنهاد یکی از دوستان با توجه به اینکه لازم نبود بلیط صدهزار تومانی اش را بخریم، رفتیم آنجا و مردم را تماشا کردیم، فقط من مانده بودم این همه جمعیت چطور حاضر شده بودند این همه پول بدهند که بیان وسط بیابون بالا پایین بپرند، اکثرشان هم ایرانی بودند چون برنامه را شبکه پی ام سی ترتیب داده بود . دیسکوهای بسیار بهتر و پرامکانات تری در دوبی هست که فضایی بهتر از این دارند ، اینطور که می گفتند قرار بوده برنامه خیلی بهتر از این باشد که بسیار جواد شده بود .
اینجا برای ژانویه مردم بلاتکلیف شده اند از طرفی روز اول ژانویه از طرف دولت تعطیل رسمی شده چون بیشتر شرکتهای خارجی و بانک های خارجی تعطیل هستند، از طرفی عربها و ایرانی ها با اینکه این جشن در فرهنگشان نیست می خواهند به زور به خودشان بقبولانند که باید سال نو میلادی را جشن بگیرند، به همین خاطر فضای ضعیف و تصنعی در این ایام ایجاد می شود که هیچ هویت خاصی نمی توانی از توش در بیاوری. عید قربان و فطر بسیار پرحس تر و اصیل تر بر گزار می شوند ، چون ریشه تاریخی و فرهنگی قوی تری دارند.
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
خوش به حالت . چقدر وبلاگت خوشگل شده !!!ه

Anonymous ناشناس said...
مباركه.خيلي خوب شده.
من كه نميدونم چي بسر وبلاگم اومد.بكلي نيست و نابود شده.ولي اشكالي نداره من وبلاگ خوني را بيشتر از وبلاگ نويسي دوست دارم.موفق باشي پسرم